"Doista nevjerojatno. Gotovo kao u nekom filmu, dvije žene istog imena i zamjena sa strašnim posljedicama. Ne sjećam se sličnog slučaja u hrvatskoj medicini", izjavio je ministar zdravstva Darko Milinović komentirajući slučaj u dubrovačkoj bolnici u kojoj su liječnici krivoj pacijentici izvadili bubreg.
Podsjetimo, dvije pacijentice došle su u bolnicu prije mjesec dana - jedna zbog operacije kralježnice, druga zbog karcinoma bubrega. No, osoblje bolnice im je zbog istog imena i prezimena greškom zamijenilo dokumentaciju, pa su 56-godišnjoj ženi iz okolice Dubrovnika, koja je trebala operirati kralježnicu, odstranili zdrav bubreg.
Grešku uvidjeli nakon operacije?
Da su napravili grešku shvatili su tek nakon operacije, pišu 24sata koji su stupili u kontakt s pacijenticom. No, ona nije željela govoriti o slučaju. Samo je napomenula da je s bolnicom dogovorila odštetu. Da je nagodba postignuta u bolnici, u kojoj su priznali da je došlo do pogreške, nije potvrđeno, a detalje o tome nije znao ni sam ministar.
Milinović je, pak, kazao kako je Opća bolnica Dubrovnik o svom propustu odmah izvijestila Ministarstvo. Dokumentaciju, koju su dobili vezano uz sporni slučaj, kazao je, proslijedili su Hrvatskoj liječničkoj komori i DORH-u zbog utvrđivanja eventualne odgovornosti. O tome tko će za propust odgovarati, ministar nije želio govoriti. "Čekamo odluku Komore", dodao je ujedno izražavajući žaljenje zbog događaja i pacijentici i njenoj obitelji.
O cijelom slučaju još se jednom oglasila bolnica. Naime, ravnatelj Branko Bezdan, koji je još u utorak izjavio kako su o pogrešci, čim su je primijetili, izvijestili mjerodavne institucije, u ime bolnice dostavio je još jednom šturo priopćenje u kojem je također priznao da se dogodio propust, te ponovio svoje već izgovorene riječi.
S ceste na operacijski stol?
Josip Mađarić, odvjetnik specijaliziran za slučajeve poput dubrovačkog, kaže da je gubitak bubrega osnova za otprilike 30 posto invalidnosti što može donijeti odštetu od oko 200.000 kuna, u slučaju da drugi bubreg nesmetano nastavi svoju funkciju. Ako nastanu komplikacije, ovisno o posljedicama, odšteta može biti i viša.
Predsjednica Udruge za promicanje prava pacijenata Đula Rušinović - Sunara, pak, kaže da je neshvatljivo da pacijenticu nitko nije pitao zašto je ondje, te da je gotovo odmah s ceste završila na operacijskom stolu. "To se nije smjelo dogoditi", upozorava.
S njom se slaže i predsjednik Udruge hrvatskih pacijenata Marijo Drlje, koji smatra da bi se ovakve situacije mogle spriječiti samo kad bi liječnici više razgovarali s pacijentima.
'Komori je uvijek sve po pravilima struke'
"Kroz rad udruge borim se za bolju komunikaciju između doktora i pacijenata. Da se u ovom slučaju barem minimalno komuniciralo, vjerojatno bi se na vrijeme prepoznala zamjena pacijentica", smatra Drlje, te dodaje da nije siguran što se može očekivati od Komore jer su za dosadašnje predmete koje im je slala udruga uvijek zaključili da je "sve bilo po pravilima struke".
"Teško je ustanoviti tko je glavni krivac, ali je krivo medicinsko i administrativno osoblje. Nakon što otkrijemo o kome se radi ćemo zatražiti da se sankcionira taj čovjek", izjavio je, pak, Hrvoje Minigo, predsjednik Hrvatske liječničke komore.
Vezani članci:
arti-201110260007006 arti-201110251008006