SAP i DEUTSCHE TELEKOM su najjači europski brendovi u 10-om godišnjem BrandZ poretku Top 100 najvrednijih svjetskih brendova koji danas objavljuju WPP i Millward Brown. Apple je smijenio Google i ponovno zauzeo naslov ‘najvrednijeg svjetskog brenda’ a vodeće pozicije u europskom Top 10 poretku zauzimaju telekomi i tehnološke tvrtke. SAP je zadržao broj 1 u kontinentalnoj Europi s porastom od 5% i vrijednošću od 38.2 milijardi USD zahvaljujući snažnim investicijama u i prihodima iz pružanja usluga u ‘oblaku’ dok je Deutsche Telecom zadržao drugu poziciju.
Europski brendovi nastavljaju dominirati u sektoru luksuzne robe na globalnoj razini, 8 od TOP 10 luksuznih brandova dolazi iz Europe. Najviše pozicioniran je francuski Louis Vuitton na 3. mjestu Europskih Top 10 s vrijednošću 27.4b mlrd. USD što je porast od 6% u odnosu na prošlu godinu. Hermès je još uvijek u europskih Top 10 na 2. mjestu unatoč padu vrijednosti od 13% na 18.9 mlrd. Poznati nasljedni brend Chanel ja na 4. mjestu s porastom od 15% na skoro 9 mlrd. Opasnost i prijetnju europskoj dominaciji u ovom sektoru predstavljaju dva nova brenda u poretku, Michael Kors i Tiffany, koji dolaze s drugih kontinenata.
Peter Walshe, direktor globalnog BrandZ poretka u Millward Brown-u kaže: “I Chanel i Louis Vuitton, dva europska luksuzna brenda čija vrijednost je rasla ove godine, su majstori u izvođenju stvari na drugačiji način. Chanelov ikonski, samosvjestan i manje ozbiljan marketing, poduprijet modelima kao što su Cara Delevingne i Diane Kruger, pruža drugačiji pogled na ženstvenost. Louis Vuitton je uspješno revitalizirao svoj brend povratkom originalnom LV monogramu koji je osvježen dok su ostali brendovi ostali dosljedni klasičnom uzorku za luksuznije brendove i odjeću kako bi opravdali vodeću poziciju.”
Od ostalih europskih kontinentalnih brendova koji su bili uspješni ističe se diskontni trgovački lanac ALDI koji je demonstrirao snagu svoje povoljne ponude u teškim ekonomskim vremenima i povećao vrijednost brenda za 22% na 11 mlrd. USD. Rasli su i DHL (19% na 16.3 mlrd.) zahvaljujući brzom rastu u Kini te Deutsche Telekom i ING banka, oba za 18% na 33.8 odnosno 11.6 mlrd. DT rast zahvaljuje snažnoj izvedbi u SAD-a dok ING ostvaruje brzi rast nakon što je vratio dug nizozemskoj vladi šest mjeseci prije roka.
Jedan od četiri njemačka brenda u europskom Top 10, BMW, zauzima broj 4 s vrijednošću od 26.3 mlrd. nakon godine u kojoj je lansirao seriju 2 Active Tourer i nove modele serije 4. Dok je prodaja rasla 9%, vrijednost brenda porasla je 2% što ugrubo odgovara ukupnom povećanju vrijednosti najvećih svjetskih brendova automobila.
Zadnje mjesto u Top 5 pripalo je još jednom francuskom brendu, L’Oréal-u. Brend proizvoda za osobnu njegu održao je stabilnu vrijednost na 23.4 mlrd., sa slabijim rastom od očekivanog u SAD-a.
BrandZ Top 10 Najvrednijih Europskih Kontinentalnih Brendova 2015
<para><strong>Poredak 2015</strong></para> | <para><strong>Brend</strong></para> | <para><strong>Kategorija</strong></para> | <para><strong>Vrijednost brenda 2015 ($M)</strong></para> | <para><strong>Promjena vrijednosti brenda</strong></para> | <para><strong>Poredak 2014</strong></para> |
<para> 1 </para> | <para> SAP </para> | <para> Tehnologija </para> | <para> 38,225 </para> | <para> +5% </para> | <para> 1 </para> |
<para> 2 </para> | <para> Deutsche Telekom </para> | <para> Telekomunikacije </para> | <para> 33,834 </para> | <para> +18% </para> | <para> 2 </para> |
<para> 3 </para> | <para> Louis Vuitton </para> | <para> Luksuz </para> | <para> 27,455 </para> | <para> +6% </para> | <para> 3 </para> |
<para> 4 </para> | <para> BMW </para> | <para> Automobili </para> | <para> 26,349 </para> | <para> +2% </para> | <para> 4 </para> |
<para> 5 </para> | <para> L’Oréal Paris </para> | <para> Osobna njega </para> | <para> 23,376 </para> | <para> 0% </para> | <para> 5 </para> |
<para> 6 </para> | <para> Zara </para> | <para> Odjeća </para> | <para> 22,036 </para> | <para> -5% </para> | <para> 6 </para> |
<para> 7 </para> | <para> Mercedes-Benz </para> | <para> Automobili </para> | <para> 21,756 </para> | <para> +1% </para> | <para> 8 </para> |
<para> 8 </para> | <para> Movistar </para> | <para> Telekomunikacije </para> | <para> 21,304 </para> | <para> +2% </para> | <para> 9 </para> |
<para> 9 </para> | <para> Hermès </para> | <para> Luksuz </para> | <para> 18,938 </para> | <para> -13 </para> | <para> 7 </para> |
<para> 10 </para> | <para> Orange </para> | <para> Telekomunikacije </para> | <para> 17,384 </para> | <para> +12% </para> | <para> NOVI </para> |
Ukupna vrijednost Top 100 globalnih brendova iznosi 3.3 bilijuna USD što je povećanje od 14% u odnosu na 2014. i 126% u odnosu na 2006. kada je poredak prvi puta objavljen. Vrijednost Top 10 kontinentalnih europskih brendova je s druge strane porasla samo za 1.6% na 250.7 mlrd. u prošloj godini. S obzirom da je broj kineskih brendova nastavio rasti i trenutno ih je 14 u poretku Top 100 (2006. bio je samo jedan) i da se američki brendovi vraćaju (vrijednost im raste 19% u odnosu na prošlu godinu), pred europskim brendovima je izazovno vrijeme u kojem moraju pronaći novu energiju kako bi se uspjeli oduprijeti konkurenciji. Europski brendovi moraju se fokusirati na izgradnju brenda i procjenu svojih aktivnosti kako bi osigurali najjači mogući efekt i povrat investicija.
Ključni zaključci ovogodišnjeg poretka BrandZ Top 100 uključuju:
- Tehnologija je najbrže rastuća kategorija - bilježi rast od 24% u prošloj godini, tehnološki brendovi u Top 100 vrijede više od 1 bilijuna USD što je skoro trećina vrijednosti svih brendova u poretku.
- Facebook je brend s najbržim rastom - 99% u odnosu na prošlu godinu. Rast je ostvaren uspješnom strategijom preuzimanja i integriranja drugih društvenih mreža kao što su Instagram i WhatsApp te razumijevanjem procesa naplate usluga i širenjem pounda i prodaje povezivanjem platformi.
- E-prodaja povećava vrijednost brendova maloprodaje, Alibaba ulazi u rangiranje i odmah prestiže Amazon – kineska vodeća internetska trgovačka kuća Alibaba ušla je u maloprodajno rangiranje s $66.4 bilijuna USD i tako pomogla rast kategorije za 24% te preuzela vodeću poziciju od Amazona i Walmarta. Najvredniji brendovi maloprodaje, Alibaba i Amazon koji uopće nemaju dućane u fizičkom smislu, vrijede više nego Walmart koji ima 11,000 dućana širom svijeta.
BrandZ poredak Top 100 najvrednijih svjetskih brendova koji provodi Millward Brown, agencija za istraživanje tržišta i konzalting koja je dio WPP grupe, obilježava desetu godinu postojanja. Analiza desetogodišnjih trendova otkriva da visoko vrijedni brendovi ostvaruju brži temeljni rast i veći prihod dioničarima. U zadnjih 10 godina, vrijednost dionica najjačih brendova iz Top 100 poretka narasla je više od tri puta više od MSCI svjetskog indexa i skoro dvije trećine više od S&P 500 indexa.
APPENDIX
BrandZ poredak Top 100 najvrednijih svjetskih brendova koji provodi Millward Brown, agencija za istraživanje tržišta i konzalting koja je dio WPP grupe, je jedino rangiranje na svijetu koje za računanje vrijednosti brendova uzima u obzir stavove potrošača i kombinira ih sa službenim financijskim podacima.
Ukratko o BrandZ™ poretku Top 100 najvrednijih svjetskih brendova
BrandZ poredak Top 100 najvrednijih svjetskih brendova koji provodi Millward Brown, agencija za istraživanje tržišta i konzalting koja je dio WPP grupe, obilježava desetu godinu postojanja. To je jedino istraživanje koje kombinira mjerila snage brendova koji se temelje na anketiranju više od tri milijuna potrošača u vezi tisuća globalnih potrošačkih i ‘business-to-business’ brendova sa strogom analizom financijskog poslovanja svake pojedine tvrtke (pomoću podataka s Bloomberga I Kantar Retaila) kako bi odvojili ulogu koju brend ima u poslovanju i vrijednosti tvrtke. Način na koji potrošači percipiraju brend je ključan za određivanje vrijednosti brenda jer su brendovi kombinacija poslovanja, proizvoda, pozicioniranja i vodstva. Rangiranje uzima u obzir regionalne različitosti jer se, čak i za potpuno globalne brendove, mjerila doprinosa vrijednosti brenda mogu značajno razlikovati po zemljama.
O Millward Brown-u
Millward Brown je vodeća globalna agencija za istraživanje tržišta, specijalizirana za marketinšku učinkovitost, strateške komunikacije, medijska istraživanja i istraživanja snage brenda. Millward Brown pomaže klijentima izgraditi bolje i snažnije brendove iscrpnim istraživačkim metodama pomoću kvantitativnih i kvalitativnih rješenja. Područja specijalizacije uključuju Millward Brown Digital (fokusiran na razumijevanje digitalnih procesa i povećanje njihove efikasnosti), Millward Brown Firefly (globalna mreža kvalitativnih istraživačkih metoda), odjel Neuroznanosti (korištenje neuroznanosti s ciljem optimizacije i povećanja vrijednosti tradicionalnih istraživačkih tehnika) i Millward Brown Vermeer (strateško konzultiranje koje pomaže klijentima ostvariti najveći financijski povrat investicija u brend i marketing). Millward Brown djeluje u više od 55 država i dio je Kantar grupe, dijela WPP-a fokusiranog na upravljanje bazama podataka. Saznajte više na www.millwardbrown.com.
O WPP-u
WPP je najveća svjetska grupacija u sektoru oglašavanja s dobiti od 76 milijardi USD i prihodom od 19 milijardi USD. Grupa preko tvrtki u sastavu nudi širok spektar reklamnih i marketinških usluga, uključujući oglašavanje i planiranje medijskog prostora; istraživanje tržišta i upravljanje podacima; odnose s javnošću; brendiranje i identitet; komunikacije koje se odnose na sektor zdravstvenih usluga i proizvoda; direktni, digitalni, promotivni marketing i specijalističke komunikacije. Grupa ima preko 188,000 zaposlenika u više od 3,000 ureda u 111 država. Za više podataka www.wpp.com.
WPP je četvrtu godinu za redom dobitnik nagrade Holding Company of the Year na Cannes Lions festivalu kreativnosti. Također, četvrtu godinu za redom WPP je proglašen Najefikasnijom holding tvrtkom na svijetu prema Effie indeksu učinkovitosti 2015. koji prepoznaje i rangira najuspješnije marketinške agencije, oglašivače i brendove čije su marketinške aktivnosti postigle najbolje rezultate na tržištu.