Najveći rotor u Hrvatskoj, onaj na zagrebačkom Remetincu, dovršen je i gotovo spreman za puštanje u promet. Nakon godinu i pol dana radova, sve ceste i tuneli su izgrađeni, no prvo ga mora odobriti tehnička inspekcija kojoj će u petak izvođači poslati zahtjev za pregled.
Promet bi trebao krenuti potkraj mjeseca. Ovih se dana postavljaju semafori, provlači struja, a zelenilo vraća ondje gdje je bilo, donosi RTL Danas.
Ključne su dvije tunelske cijevi
"Sad ovako kad gledate vizura je slična, rotor i dalje ima tri trake i novi rotor, osim što su dodani desni skretači. I naravno napravljene su dvije tunelske cijevi ispod svega", rekao je voditelj radova Goran Radić.
U njima bi mogao biti ključ rješenja nekadašnjeg kolapsa jer će čak polovina prometa ići kroz njih, od Lučkog prema Novom Zagrebu i obrnuto. U samu petlju sa semaforima ulazit će samo trećina vozila koja su do pretprošle godine išla na stari rotor.
"Sad se tu montiraju uređaji za detekciju CO2 tako da će se u slučaju nekog prekomjernog zagušenja prometa paliti signalni uređaji da ljudi gase motore i blokirat će se na semaforskom uređaju ulaz u tunel", dodao je Radić.
Trenutačno je izgrađeno 96 posto rotora. Ostaje još staviti u pogon tramvajsku prugu. Sada se postavljaju vodovi za tramvaj, treba još i urediti okoliš, a sve to bit će gotovo do travnja.
Bandić: 'U promet ga puštamo 1. svibnja'
Čak 330 milijuna kuna vrijedan projekt tako je završen u roku, no gradonačelnik svečano otvorenje ne planira tako skoro.
"Rekao sam, 1. svibnja rotor, Dan grada, žičara", poručio je Milan Bandić.
Proteklih godinu i pol je 360 osoba radilo na transformaciji rotora gotovo svakog dana po 12 sati, a izvođač daje jamstvo da će on funkcionirati idućih 50 godina.