Nadležne službe Ministarstva obrane u nabavi tih helikoptera, ugovorenoj u svibnju 2006., navodno su pronašle niz propusta, za koje se sumnja da su napravljeni namjerno. Postoje sumnje da su Bačić, kao šef povjerenstva koje je odradilo taj posao, te ministar Rončević, koji ga je ovlastio i potpisao ugovor, oštetili državni proračun za više od 5 milijuna američkih dolara. Kako doznaje Jutarnji list, dvojac za posao uopće nije imao valjane ovlasti.
Kako doznaje Jutarnji list, nabavu helikoptera za potrebe HRZ-a inicirao je načelnik Glavnog stožera Hrvatske vojske, general Josip Lucić. Međutim, za sada nema podataka da bi on na bilo koji način sudjelovao u realizaciji toga posla.Nabava deset helikoptera Mi-171Sh ugovorena je u sklopu isplate klirinškog duga Ruske Federacije Hrvatskoj. Dug SSSR-a prema Hrvatskoj od 185,7 milijuna dolara vlade dviju država regulirale su sporazumom koji je predviđao i isporuku roba i usluga. Međutim, pri nabavi 10 helikoptera Mi-171Sh s dodatnom opremom i pričuvnim dijelovima, tzv. tehničkom apotekom, s ugovorenom cijenom od 65 milijuna dolara, čini se da je, suprotno odluci Vlade RH, zaobiđeno Ministarstvo financija.
Posrednik Zagorčev Alan
Posao je, bez ovlaštenja Ministarstva financija, ugovorilo MORH-ovo povjerenstvo. Kao posrednik u nabavi helikoptera pojavljuje se tvrtka Auto-centar Merkur i državna agencija Alan preko kojih je sredinom 90-ih "poslovao" i umirovljeni general Vladimir Zagorec. Ne bi tu bilo ništa sporno da ACM nije bio pregovarač i s hrvatske i s ruske strane.
Za to je ACM pod vodstvom direktora Franje Sremića dobio i odgovarajuću proviziju, navodno oko milijun dolara.
Prva konkretna ponuda ruske državne tvrtke Rosoboronexport odmah je prihvaćena i nitko nije ni pokušao dobiti popust i tako smanjiti cijenu. Tako su helikopteri plaćeni bitno više od uobičajenih cijena koje su se pojavljivale u identičnim poslovima između Ruske Federacije i drugih zemalja.
Preplaćeni po 500.000 dolara
Cijena osnovne verzije po helikopteru je oko 4 milijuna dolara, a zbog kupljene specijalne opreme i dijelova cijena je podignuta na 6,5 milijuna dolara po komadu. Druge države koje su rješavale problem klirinškog duga istu verziju plaćale su 6 milijuna dolara.
I oprema je plaćena po iznimno visokim cijenama, a dio opreme je potpuno nepotreban.
Više od polovice kupljenih helikoptera navodno je već neko vrijeme neispravno, a nabavljenim dijelovima istječe rok valjanosti.
Prethodni članci:
arti-200912020316006 arti-200911300020006