kaska za trstom i koprom / Riječka luka želi dostići konkurenciju: Ulaganja od 200 mil. eura, novi terminal, ceste i željeznica

Revitalizacija je počela prije 16 godina, a u svibnju će biti završen najvažniji dio

23.3.2019.
22:00
VOYO logo

Rijeka debelo zaostaje za lučkom konkurencijom. Trst je dvostruko bolji, promet koparske luke jači je četiri puta. Drastičan zaokret mogu osigurati samo ogromna ulaganja. 

"Postoji suglasje između županije, grada i Vlade Republike Hrvatske oko toga da je Rijeka, kao luka, strateški projekt RH, da se u ovom trenutku što u luci Rijeka, što na mediteranskom koridoru ostvarivaju investicije u iznosu od oko 600 milijuna eura", kaže Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Revitalizacija je počela prije 16 godina, a u svibnju će biti završen najvažniji dio, terminal na Zagrebačkoj obali kakvog zbog dubine mora nema u Europi.

"Za mjesec dana u Luku Rijeka pristići će brodovi kompanije MAERSK kapaciteta 15200 TEU-a. Znate koji najveći brod može bit vezan danas u luci New York? Ispod tog kapaciteta. Međutim gdje smo mi u prometu sa lukom New York? Nigdje", kaže Jakov Karmelić, predsjednik Udruge pomorskih agenata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

O tolikom prometu ne treba ni sanjati, ali treba ga povećati. Pomoći će izgradnja ceste D403 vrijedne 70 milijuna eura. Duga je tri kilometra, zbog nje je srušeno čak 60 objekata, a spojit će luku sa zaobilaznicom i autocestom.

„Velike benefite od tog projekta će imati i sam grad gdje će doći do rasterećenja gužvi u gradu, povećanja sigurnosti prometa, učinkovitijeg javnog prijevoza“, kaže Josip Skorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Luka ne može bez željeznice. Zato se uz terminal Brajdica već deset mjeseci radi punom parom. Ulaže se 36 milijuna eura.

„Radimo radove na rekonstrukciji 8 postojećih kolosijeka, radimo radove na izgradnji 4 nova kolosijeka sa kranskom stazom, radimo izvlačnjak za vlakove u tunelu Sušak“, kaže Ivan Kršić, predsjednik Uprave HŽ infrastrukture.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za sve projekte potrebne su bar tri godine. Kada budu završeni, promet riječke luke koji je lani iznosio 13 i pol milijuna tona tereta, skočit će na 20 milijuna tona.

Brak na prvu UK
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo