Rijeka je davno dobila status kraljevske luke, ali njezino današnje poslovanje miljama je daleko od konkurencije. Promet Kopra zasad joj je nedostižan pa su ulaganja preduvjet napretka.
''Da je Roterdam imao ovo što je imala riječka luka od 1990. do 2000. godine, trebamo reći da smo ušli u EU osam, devet godina iza Slovenije, ne bi nijedna preživjela, znači ne bi ni Roterdam ovo preživio'', kazao je ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa.
Ističe da Rijeka mora biti efikasna luka srednje veličine, koja će nuditi ono što konkurencija ne može, a to su novi kapaciteti i duboki gaz. Za terminal na Zagrebačkoj obali koji se gradi raspisan je natječaj za koncesionara, a zainteresirani su svjetski lideri.
''Od devet najvažnijih europskih koridora, Rijeka je ishodišna točka na dva i to je omogućilo ovako velik interes za Rijeku i ovako velik investicijski ciklus, dakle više od 110, 120, a s cestom D 403 i više milijuna eura“, naglasio je riječki gradonačelnik Vojko Obersnel.
Ta će cesta povezati Zagrebačku obalu sa zaobilaznicom i biti novi zapadni ulaz u grad. Uz to, gradi se nova i modernizira postojeća željeznička pruga. Na terminalu Brajdica promet raste.
''U prva dva mjeseca promet na terminalu je veći za 15 posto u odnosu na prošlu godinu, da je drugi mjesec veći za 27 posto'', istaknuo je Vukorepa.
Rijeka, koja nikada nije bila ovako veliko gradilište, ostaje strateška hrvatska luka
Sedam projekata vrijednih 133 milijuna eura bit će završeno u roku tri godine i iz temelja će promijeniti izgled i poslovanje luke.
''Rijeka je sve atraktivnija, naravno s ovim investicijama, prilaznim cestama, prugom ćemo omogućit da to dođe do onog broja koji želimo, a to je da to bude milijun TU-a na godinu“, poručio je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.
Rijeka, koja nikada nije bila ovako veliko gradilište, ostaje strateška hrvatska luka, a smjena direktora koja se očekuje ovih dana i imenovanje nove uprave trebali bi joj osigurati i svjetliju budućnost.