S velikim ili malim popustima - najviše se troši u predblagdansko vrijeme. Igračke su dar broj jedan, zatim odjeća i obuća, a u top tri su i elektronički uređaji.
"Da, da. Pripreme su uveliko. Pripremamo se. Na njemu je da on odluči na šta idemo", priča jedan kupac.
Koliko planirate potrošiti ove godine?
"200 eura. Koliko je to poklona? Pa u biti malo. Četiri komada. i to je to", ističe Samanta.
Prema procjenama Hrvatske gospodarske komore, Hrvati će za blagdane potrošiti 12 milijardi kuna - pola milijarde više nego lani.
"Treba također reći da je u prosinačkoj potrošnji svaki treći proizvod odlazi na hranu i piće. Ono što naši pokazatelji govore u posljednje dvije godine u zadnjem kvartalu je pojačan promet i kupovina na kreditne kartice", kaže Tomislava Ravlić, pomoćnica direktorice Sektora za trgovinu HGK.
Promet u trgovini na malo već 24. mjesec zaredom raste. U predblagdansko vrijeme raste i još nešto: depresija, a s njom i potrošnja antidepresiva.
"U to blagdansko doba postajemo jako osjetljivi. Većina ljudi je jako sretna i zadovoljna naravno, ali postoje oni ljudi koji su depresivni, sami su tuguju, njihovi najbliži su daleko, a sve ovo oko nas nas podsjeća da je ovo vrijeme kada moramo biti zajedno", kaže psihologinja Maja Vučić.
I zato Inicijativa poklon s pričom, prvi put šalje, staru poruku svima - dar ne mora biti samo materijalno.
"Poklon ima samo smisla samo ako nosi i dio nas. On može biti gesta, događaj, ali može biti i materijalan, ali ako simbolizira nosi interakciju između nas i osobe kojoj se poklanja, onda i neživa priroda postaje živom", tvrdi Pavo Kostopeč iz Udruge P.I.N.K.
Do Božića je ostalo još točno mjesec dana - dovoljno za odlučiti, bez obzira na kućni budžet, što darovati najbližima.