U Hrvatskoj je u svibnju promet u trgovini na malo realno porastao za 4,1 posto na godišnjoj razini, već 10. mjesec zaredom, što nije zabilježeno još od 2007. godine.
Državni zavod za statistiku objavio je u petak
prvu procjenu prema kojoj je promet od trgovine na malo, što su
ga ostvarili svi poslovni subjekti koji se bave tom djelatnošću
bez obzira na svoju pretežnu djelatnost, u svibnju, prema
kalendarski prilagođenim podacima, nominalno porastao 3,2, a
realno 4,1 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine.
To je znatno brži rast nego mjesec dana prije, kada je potrošnja
ojačala 2,5 posto i najveći rast od rujna 2007.
godine.
Tako je nastavljen višemjesečni pozitivni trend, s obzirom da je
pad maloprodaje posljednji puta zabilježen u srpnju 2014.
godine.
Rast prometa u trgovini na malo 10 mjeseci zaredom nije
zabilježen još od 2007., dvije godine prije početka šestogodišnje
recesije.
"Na nastavak rasta prometa trgovine na malo ukazivao je nastavak
poboljšanja indeksa iz ankete pouzdanja potrošača, odnosno blagi
rast optimizma koji je zasigurno potaknut rasterećenjem dohotka
nakon izmjena u oporezivanju dohotka. Uz to, dobri turistički
pokazatelji tijekom predsezone, rast prodaje novih automobila te
niska baza, kao posljedica dugotrajne krize, podržali su rast
prometa u trgovini na malo", navode analitičari
Raiffeisebank Austria u osvrtu na izvješće
DZS-a.
U cijeloj 2015. analitičari RBA očekuju pozitivnu stopu godišnjeg
rasta u trgovini na malo koja će se, smatraju, pozitivno odraziti
i na rast osobne potrošnje, odnosno bruto domaćeg proizvoda
(BDP).
Upravo je jačanje osobne potrošnje, uz rast izvoza, bio glavni
čimbenik rasta BDP-a u prvom tromjesečju ove godine, već drugi
kvartal zaredom, zahvaljujući čemu je gospodarstvo, nakon šest
godina, izašlo iz recesije.