jedan od najdugovječnijih direktora / Prvi intervju bivšeg direktora Ine Tomislava Dragičevića: koliko zapravo vrijedi Ina?

Koliko je Ina još uopće strateška kompanija, isplati li se u nju sad uložiti 15-20 milijardi kuna, i što kad se toliki novac uloži, može li se on ikada ikako vratiti

28.12.2016.
22:45
VOYO logo

Koliko je Ina još uopće strateška nacionalna kompanija, isplati li se u nju sad uložiti 15-20 milijardi kuna, i što kad se toliki novac uloži, može li se on ikada ikako vratiti.

O svemu tome smo u Direktu razgovarali s Tomislavom Dragičevićem, jednim od najdugovječnijih direktora Ine, od 2000. do 2009., dakle do trenutka kad je MOL preuzeo potpunu kontrolu nad Inom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pretpostavljam da ste Vi emocionalno vezani za Inu i da s te strane niste objektivni, ali da imate jako jako mnogo novaca biste li Vi uložili svojih 15 milijardi kuna u kupnju Ine, a onda još toliko da bi uložili u njezin razvoj?

"Rekao bih, politička odluka je donesena. Nadam se da se prilikom te odluke napravio dobar uvid u poslovanje kompanije zadnjih pet-šest godina. Nadam se da su ti koji su radili pripremu za političku odluku napravili jedan ili dva scenarija kako će te rafinerije raditi u narednom periodu. Treće, nadam se da su pripremili ljude koji bi to vodili. Ako se skupe najbolji stručnjaci, onda ima opravdanja da se krene u taj posao. Ali, to nije 15, nego 7 milijardi kuna".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Je li Ina još uopće strateška nacionalna kompanija i po čemu?

"Po meni jest. Ina je jedna od najjačih kompanija i sigurno je strateška hrvatska kompanija. Vrijednost kompanije se procjenjuje i po zalihama koje postoje, po tržišnim udjelima, rafineriji. Ona je sigurno strateška kompanija. Ona ostaje u poslu koji će trajati još 30-50 godina. Oko 75 posto energije još uvijek će biti iz plina, ugljena i nafte. Još uvijek se taj biznis ne gasi. Iako sve ove kompanije ulažu u obnovljive izvore jer im se to ne isplati raditi".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Može li se rafinerija u Sisku uopće spasiti, ima li ikakve potrebe da Hrvatska ima dvije rafinerije?

"Rafinerija Sisak ima najdublju preradu i sigurno je bolja od riječke. Osnovni smisao je da te dvije rafinerije nisu kapacitirane samo za hrvatsko tržište, nego su bile predviđene i za BiH, Sloveniju".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Cijeli razgovor pogledajte u prilogu.

Sisi
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo