Udruga Hrvatski izvoznici proglasila je najbolje hrvatske izvoznike u prošloj godini. Najboljima od najboljih dodijeljeno je 19 nagrada "Zlatni ključ".
Roboti koji rade u zagrebačkom pogonu najvećeg hrvatskog proizvođača plastičnih dijelova za automobilsku industriju samo u jednom danu ofarbaju više od tri tisuće automobilskih dijelova.
Rekordni prihodi AD Plastika
"Ovo je bila godina u kojoj je radna jedinica Zagreba ostvarila rekordne prihode i dobit", kazao je Zlatko Bogadi, direktor Radne jedinice Zagreb tvrtke AD Plastik. Tvrtka AD Plastik koja ima osam tvornica u pet zemalja te izvozi na sve kontinente najbolji je veliki izvoznik u prošloj godini.
"Svako priznanje predstavlja potvrdu da smo postavili dobre planove i da smo uspješno ih realizirali", kazao je Marinko Došen iz AD Plastika.
Nagrada Zlatni ključ za najboljeg srednjeg izvoznika otišla je u ruke tvrtke Tehnix, najbolji mali i mikro izvoznik je Tremak, a tvrtka Altpro, koja se bavi izradom sigurnosnih sustava za željeznice najinovativniji izvoznik.
"Više manje sve te zemlje imaju velike kompanije, koje drže monopole i ulazak hrvatskog proizvoda. Vi možete ući samo ako je specifično, inovativno da ga nitko drugi ne proizvodi", kazao je Zvonimir Viduka iz Altproa.
"Želimo zdravi rast"
Zbog državnog protekcionizma i intervencionizma, izvoznici upozoravaju da im nije lako. U Hrvatskoj hvale rast BDP-a, ali kažu da uvijek može bolje. "Da li bi htjeli više? Apsolutno bi htjeli više, da li bi htjeli da se politika Republike Hrvatske čvršće veže u gospodarskom smislu za naše susjedne zemlje i za zemlje šireg okruženja, od Njemačke, Češke, Slovačke i Poljske, apsolutno", rekao je predsjednik udruge Hrvatskih izvoznika Darinko Bago.
"Mi smo zacrtali jasan cilj prije dvije i pol godine. Želimo zdravi rast. Taj zdravi rast nije rast na zaduženju, on je rast upravo obrnuto na smanjivanju našeg javnog duga", kazao je danas Andrej Plenković.
Mjere koje provodi Vlada olakšavaju im poslovanje, poručuju poduzetnici, no traže dodatno smanjenje poreznih opterećenja.
"Od svih zemalja u kojima poslujemo, moram reći da u Hrvatskoj imamo najteže uvjete za osiguranje konkurentnosti koje traže naši kupci", kazao je Marinko Došen iz AD Plastika.
U Hrvatskoj samo oko 15 posto poduzeća izvozi, no upravo ona zapošljavaju više od 50 posto radnika.