OD 8 DO 17 / Kraće ćete vi biti na poslu, nego djeca u školi! Kreće eksperimentalna cjelodnevna nastava: 6 novih predmeta, nema domaće zadaće...

Image
Foto: Srecko Niketic / Pixsell

Ministar Fuchs istaknuo je da cjelodnevna škola daje mogućnost da svako dijete ima jednake uvjete u školama i da se izjednači količina znanja koju nastavnici prenose djeci

22.3.2023.
14:36
Srecko Niketic / Pixsell
VOYO logo

Šest novih predmeta, više tjelesnog, geografije, matematike i hrvatskog, bez domaćih zadaća neki su od detalja programa cjelodnevne škole koju će od jeseni eksperimentalno provoditi 50 škola, predstavljenih u srijedu u Ministarstvu znanosti i obrazovanja.

Ministarstvo znanosti i obrazovanja predstavilo je u srijedu te objavilo Javni poziv osnovnim školama za podnošenje prijava za sudjelovanje u eksperimentalnom programu Osnovna škola kao cjelodnevna škola koji će trajati četiri školske godine, a u njega će biti uključeni učenici od 1. do 8. razreda u 50 škola.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Djeca nam nedovoljno dugo borave u samim školama i onu zadnju poziciju moramo promijeniti i promijenit ćemo s konceptom cjelodnevne škole", kazao je ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs predstavljajući program cjelodnevne škole.

Image
'NEMA GLADNE DJECE' /

Fuchs najavio:'Jako je izgledno da će uskoro svi učenici imati kuhani obrok'

Image
'NEMA GLADNE DJECE' /

Fuchs najavio:'Jako je izgledno da će uskoro svi učenici imati kuhani obrok'

Pisanje zadaća i instrukcije u školi

Prirodoslovlje, Društvo i zajednica, Praktične vještine, Informacijske i digitalne kompetencije, Svijet i ja, Drugi strani jezik – novi su predmeti koje će od jeseni slušati učenici 50 osnovnih škola koje uđu u eksperimentalni program cjelodnevne nastave.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Školski dan trajat će od 8 do 17 sati svaki dan.

Obavezna nastava trajat će do 15 ili 15.30 sati, u okviru toga učenici imaju topli obrok, a slijedi drugi dio koji pohađaju učenici koji to odaberu, a to su izvannastavne aktivnosti do 17 ili 17.30. Potom će slijediti izvanškolske aktivnosti koje ne pokriva proračun i mogu biti eventualno sufinancirane na neki drugi način, rekao je Fuchs.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U okviru obavezne nastave je program potpore, potpomognutog i obogaćenog učenja u sklopu kojeg učenici s nastavnicima ponavljaju, razrađuju teme, utvrđuju gradivo koje su učitelji percipirali da nije dobro percipirano.

"To je onaj dio gdje se se odvija proces koji se odvijao kod kuće – pisanja domaćih zadaća, instrukcija i sl.", naglasio je ministar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vjeronauk ili - Svijet i ja

Satnica hrvatskog jezika i matematike u svim se razredima povećava za jedan sat tjedno.

Priroda i društvo, koja se sad sluša od 1. do 4. razreda, odnosno Priroda koja se sluša u 5. i 6. razredu, postaju Prirodoslovlje, te će ga dva sata tjedno slušati učenici od 1. do 6. razreda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Učenici od 1. do 4. razreda dobivaju predmete Praktične vještine, Društvo i zajednica te obavezan drugi strani jezik u 4. razredu koji se potom sluša do kraja osnovne škole.

Učenici koji neće ići na vjeronauk, morat će za izborni predmet odabrati Svijet i ja i predavat će se dva sata tjedno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Povećava se i broj sati za Likovnu i Glazbenu kulturu od 1. do 4. razreda, te Tehničku kulturu i Geografiju od 5. do 8. razreda. Povećava se i satnica tjelesnog u 4. razredu, a taj predmet će, kako je najavljeno, predavati magistri kineziologije.

Za četiri godine u svim školama

Nakon eksperimentalne provedbe, koncept cjelodnevne škole za četiri godine trebao bi zaživjeti u svim školama u Hrvatskoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ministar Fuchs istaknuo je da cjelodnevna škola daje mogućnost da svako dijete bez obzira na njegov socio-materijalni status ili stupanj obrazovanja roditelja ima jednake uvjete u školama i da se izjednači količina znanja koju nastavnici prenose djeci.

“Da maknemo s dnevnog reda potrebu instrukcija kod kuće, da povećamo kvalitetu obiteljskog života, s obzirom da neće biti domaćih zadaća, jedno kvalitetnije obiteljsko druženje, ali i socijalizacija među učenicima i djecom, vršnjacima”, objasnio je ministar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo