Jeste li se ikad pitali gdje su one prijetnje o smrzavanju, vijesti o redukcijama i štednji energije? Nikoga više to ne zanima, na stotinama advenata gore milijuni lampica, borovi i stanovi su već najmanje dva tjedna okićeni, sve žmiga, javlja Danas.hr.
Ali evo vam sad jedna neugodna istina: vaš radijator, vaše lampice, vaš auto na dizel - sve to hrani krvavi pohod Vladimira Putina. Trošimo kao da nema sutra, odnosno kao da nije bilo jučer i one štedomanije.
Prisjetimo se, pojedini gradovi imali su redukcije, pripremali su se na nestašicu plina, prijetilo se da će Moskva zavrnuti pipu… Kako je onda moguće da danas tako energetski bezbrižno uživamo?
Nikad više ne kupujemo ruskog plina
Tajna je u brodu, odnosno brodovima. LNG krcati tankeri plove više nego ikad iz ruskog Jamala do Bilbaa, Rotterdama i drugih EU luka. Unija je samo ove godine platila šest milijardi eura za "krvavi" plin koji dolazi tim zaobilaznim putem, plin na koji svi žmirimo.
Bivši direktor Ine Davor Štern kaže da nema dokaza da taj krvavi ruski plin dolazi u Hrvatsku.
"Pa nemamo dokaza, ja ih sigurno nemam, ali sigurno dolazi", rekao je Štern.
EU zastupnici reagirali su brzo - samo 657 dana od početka rata
Iako postoji embargo na rusku naftu, Bloomberg je nedavno otkrio kako Unija guta dizel iz Indije, a ključan kupac ruske nafte upravo je Indija.
"To je globalni problem jer je Rusija našla alternativne puteve prijevoza plina i nafte što je teško kontrolirati u praksi, rekao je Tomislav Sokol (HDZ) zastupnik u EU parlamentu.
Sokol i ostali EU zastupnici reagirali su "promptno", 657 dana od početka ruske invazije donijeli su odluku kojom neke članice mogu blokirati taj LNG ruski uvoz, ali to se tek treba usvojiti pa ne možemo još reći "Rusijo, zbogom".
Na razini Unije je za 40 posto porastao uvoz LNG-a iz Rusije, kaže Mojmira Pastorčić u RTL Direktu.
Više pogledajte u prilogu RTL-a.