Panel diskusija na Weekend Media Festivalu / Print nije 'neželjeno dijete', ali...: 'Statistike pokazuju da stariji formati ne umiru, već su u procesu prilagodbe'

Image
Foto: Matija Habljak/PIXSELL

Odgovore na to pitanje pružili su sudionici panela “Transformacija medija”, gdje je u ulozi moderatora Damir Smrtić vodio zanimljivu raspravu s Ninom Štambukom, Anamariom Todorić, Vladimirom Jankovićem te Aleksandarom Đonđovićem

23.9.2023.
18:37
Matija Habljak/PIXSELL
VOYO logo

Panel diskusija započela je perspektivom sugovornika o proteklim transformacijskim godinama koje su njihove medijske kuće doživjele, piše Weekend.hr.

“Transformacija televizije je proces koji traje već neko vrijeme, a trajat će sigurno još toliko. Urednici žele zadržati format televizije kao takve. Ipak, u isto vrijeme uvelike se ulaže u lokalne streaming sadržaje, dok jedno ne mora nužno isključiti drugo”, izjavio je Štambuk, glavni direktor distribucije CME Adria.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Image
Foto: Matija Habljak/PIXSELL

Nino Stambuk, Anamarija Todoric, Vladimir Jankovic, Aleksandar Dondovic, Damir Smrtic

Kako svaka veća medijska kuća ima više formata, važno je znati s njima adekvatno upravljati kako se niti jedan ne bi u procesu transformacije nepotrebno izgubio. Najviše se u tom kontekstu priča o tisku, koji poput televizije bilježi pad, ali i dalje drži visoku poziciju na ljestvici kredibiliteta. 

Image
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Image
Foto: Matija Habljak/PIXSELL

Nino Stambuk, Anamarija Todoric, Vladimir Jankovic, Aleksandar Dondovic, Damir Smrtic

“Zadatke našim novinarima podijelili smo sukladno njihovim vještinama. Nešto mlađim, brzim i spretnim ljudima dodijelili smo vođenje weba, dok smo temeljitim novinarima koji pišu duboke tekstove dodijelili print format koji pruža više vremena za drugačiji tekst od weba“, objasnio je Đonđović, glavni urednik Kurira.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sugovornici su raspravljali i o temi pretplate i plaćanja medijskog sadržaja. Kroz smijeh se komentiralo kako trenutno nema relevantnih podataka na tu temu, ali kako “prate jedni druge”.

Image
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Image
Foto: Matija Habljak/PIXSELL

Nino Stambuk, Anamarija Todoric, Vladimir Jankovic, Aleksandar Dondovic, Damir Smrtic

“Tome se uvijek pristupa s posebnom pažnjom. Ovo je i dalje relativno mlada tehnika u hrvatskoj medijskoj industriji, zbog čega nam je teško ponuditi jasan odgovor je li iskustvo s njom pozitivno ili negativno”, zaključio je Janković, direktor proizvoda Hanza medie..

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Image
Foto: Matija Habljak/PIXSELL

Nino Stambuk, Anamarija Todoric, Vladimir Jankovic, Aleksandar Dondovic, Damir Smrtic

Nezaobilazna tema bila je i umjetna inteligencija. Svi panelisti su se složili da, čak i da se zabrani umjetna inteligencija u njihovom poslu, ne bi se mogli odmaknuti od nje jer je AI već duboko inkorporiran u brojnim medijskim alatima.

Image
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Image
Foto: Matija Habljak/PIXSELL

Nino Stambuk, Anamarija Todoric, Vladimir Jankovic, Aleksandar Dondovic, Damir Smrtic

“AI ustinu može olakšati posao. Novinari će imati više vremena razmišljati o kvalitetnom sadržaju, a manje se baviti nekakvim štancanjem vijesti”, odlučno je odgovorila Todorić, direktorica digitalnog poslovanja Večernjeg Lista.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Image
Foto: Matija Habljak/PIXSELL

Nino Stambuk, Anamarija Todoric

Na panelu su se otvorile i druge teme poput otvaranja novih medijskih radnih mjesta kao što su menadžeri za provedbu etičkog kodeksa, ukidanje televizijskih odašiljača, suradnje s telekomima, kao i ulaganje u TikTok i Instagram. Panelisti su zaključili kako print nije “neželjeno dijete” te da se novi formati poputstreaminga i digital contenta moraju uvesti kako bi mediji bili u korak s vremenom. Naglasili su kako statistike pokazuju da stariji formati ne umiru, već su u procesu prilagodbe svog sadržaja novoj, mlađoj publici.

Image
PANEL NA WEEKEND MEDIA FESTIVALU /

Jesu li društvene mreže produžena ruka medija? Matej Lončarić: ' Naš ekosustav štiti korisnika od fake newsa'

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo