Od početka 2016. svaki je dan za stanovnike Republike Hrvatske nova pustolovina vrijedna ekranizacije.
Uistinu, uz malo političke volje Domovina bi bez dvojbe mogla ozbiljno konkurirati za mnoge prestižne filmske nagrade u svim kategorijama: od scenarija i režije, preko glume, pa do scenografije i specijalnih efekata. Tom prigodom, u Močvari će u ponedjeljak, 4. travnja biti organizirana tribina koja se bavi analizom umjetničkih dosega političke proizvodnje novog poretka.
Što se događa (u) hrvatskoj kulturi, posebice njezinom filmskom segmentu (programskom, proizvodnom, interpretativnom)? Što je nama njihova kulturna politika dala; tko, kako, zašto i kada odlučuje što ćemo gledati, što ćemo financirati, kako ćemo razumjeti? Tko je i zašto (ne)podoban, tko stručan? Koliko i kako se ovim preskriptivnim mehanizmima možemo oduprijeti – gledanjem, pisanjem, snimanjem? Koji su dosezi filma kao strategije političkog otpora (ali i dresure)?
Sva ta pitanja pretrest će, proširiti pa u sitne komadiće isjeckati neprispodobivi trojac – redatelj, scenarist, mahom dokumentarist Igor Bezinović, filmski i književni kritičar i prikriveni pjesnik Dragan Jurak, te perjanica kulturno-kritičke scene i prva bajuneta Kulturpunkta Antonija Letinić.
Nakon tribine svakako ostanite na projekciji Bezinovićeve Blokade (2012) u produkciji Factuma i Restarta, ovaj put dvostruko prigodničarske: travanj obilježava sedam godina od okupacije FFZG-a, kao i sedam godina vjernosti otporu višoj sili kojemu svjedočimo i ovih dana na Filozofskom fakultetu u Zagrebu...