Potjera za mlažnjakom bivše JNA? 'Počeli su me zafrkavati da dolazim kao papa, da me prate MiG-ovi'

Image
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Za MiG-ove to je bio drugi prelet u samo tri dana

19.8.2022.
18:14
Hrvoje Jelavic/PIXSELL
VOYO logo

Hrvatski MiG-ovi u srijedu su se dali u potjeru za nekadašnjim školsko-borbenim zrakoplovom bivše JNA koji je nakon polijetanja iz Slovenije sletio u Sinj, javlja Slobodna Dalmacija.

Za MiG-ove to je bio drugi prelet u samo tri dana. Prvi se dogodio 15. kolovoza između 11 i 12 sati, a MORH je o tome službeno izvijestio javnost. O drugom presretanju nekadašnjeg borbenog zrakoplova u srijedu, 17. kolovoza na području Sinja - službeno, niti jedna riječ.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ma nije bilo ništa strašno, jednostavno smo pri ulasku u hrvatski zračni prostor ostali bez struje u zrakoplovu i svi uređaji koji rade na struju su otkazali, pa tako nismo imali niti radio-komunikaciju", prepričava Pero Matas, pilot koji je upravljao mlažnjakom starim gotovo 60 godina i vrijednim oko 60 tisuća eura.

Image
NA JUGU ZEMLJE /

Dva zrakoplova MiG-21 presrela civilni avion koji je ušao u hrvatski zračni prostor

Image
NA JUGU ZEMLJE /

Dva zrakoplova MiG-21 presrela civilni avion koji je ušao u hrvatski zračni prostor

U srijedu su Matas i jedan njegov prijatelj iz ljubljanske zračne luke Brnik krenuli prema Hrvatskoj. Poletjeli su po svim propisima i procedurama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Njime su trebali sletjeti u zračnu luku na Braču kako bi obavili sve potrebne carinske i druge procedure, a nakon toga je mlažnjak trebao krenuti prema Sinju.

Ali, nakon polijetanja iz Slovenije dogodila se nepredviđena situacija zbog koje je, naposljetku, nadležno NATO-ovo zapovjedništvo smješteno u Španjolskoj, nakon obavještavanja hrvatskih vlasti, "diglo" dva MiG-a da provjere - o čemu se tu radi?

"Nestali smo s radara, postali smo nevidljivi za našu kontrolu i zbog toga je nastao problem. Struja je nestala desetak minuta nakon polijetanja, no u jednom se trenutku vratila i sve je proradilo", kazuje Matas.

A onda je struje opet nestalo i niti jedan instrument više nije radio. Srećom, Matas je, kako kaže, ponio i ručnu radio-vezu i negdje oko Vrlike nazvao Sinj da će sletjeti - te da maknu sve s piste.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"To je bio logičan potez jer je tamo najmanje prometa i, da se nešto loše dogodilo, bila bi puno manja šteta. Nismo imali zračnu kočnicu zbog otkazivanja sustava i nismo mogli predvidjeti kakvo će biti slijetanje", dodao je.

Kaže da MiG-ove uopće nisu vidjeli, niti su za njih znali jer su letjeli dosta nisko, a oni na puno većoj visini.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Tek kad smo sletjeli u Sinj, počeli su me zafrkavati da dolazim kao papa, da me prate MiG-ovi. A ja u čudu, kakvi MiG-ovi?", pitao se 69-godišnji iskusni pilot i zrakoplovni tehničar.

Napominje da je zrakoplov koji su uzeli u Sloveniji bio pregledan prije leta, sve je bilo po propisima i sve je štimalo, “no nije letio dvije godine i jednostavno se to dogodilo u zraku”.

Matas tvrdi kako je cijelo vrijeme bio na kursu i da ga nisu mijenjali, a prema informacijama Slobodne Dalmacije, MiG-ovi su poletjeli jer je mlažnjak u više navrata mijenjao kurs. Iako pilot Matas to odlučno demantira, u tom trenutku postao je izrazito sumnjiv.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike