Prvi put izraelski Barak u hrvatskim rukama, a priliku poletjeti i ostvariti svoj san s izraelskim kolegom dobio je hrvatski pilot pukovnik Željko Ninić.
Na pitanje kako se osjeća i kakvu su mu prvi dojmovi Ninić nam je
odgovorio:
"Meni izvrstan. Imam iskustva na letu F16 ranije koji se zove kao
ovaj. Međutim, kod Baraka je jasano vidljiv napredak u
tehnologiji, modernizacija kabina i ukupan dojam je izvrstan.
Mogu vam reći da nisam mogao zaželjeti bolje jutro".
Let je trajao 44 minute na 8 tisuća metara. Preletjeli su zapad, prema mrtvom moru, iz tel Aviva do granice s Gazom te istočno od Jeruzalema.
"Imao sam priliku probati neke tipične manevre. Imali smo prilike letjeti iznad nekih područja o kojima nisam mogao ni sanjati da ću imati priliku letjeti i vidjeti preko mrtvog mora", dodaje Ninić.
Za Izraelce - nema sumnje. F16 Barak najbolje je što Hrvatska može dobiti. Iz sigurnosnih razloga, imena pilota se ne objavljuju, a ne otkriva im se ni identitet.
Zapovjednik 117 eskadrile iz Izraela za Ninića je rekao kako
je Jjako dobar pilot i dodao: "Znao je točno što radimo.
Jako upoznat s našom zemljom što me iznenadilo. Pokazali smo mu
kolika je zemlja. Gdje je pojas Gaze. Bili smo ispod razine
mora
Na kritike da je prestar, dobro se snašao.
Dva aviona će za dvije godine stići i u Hrvatsku i čuvati naše nebo, a do 2022. bit će ih svih 12.
"Do sad sam mislio, a sad sam siguran da smo odabrali najbolje rješenje za Hrvatsku. Ja sam siguran da će ovaj avion ispuniti sve zahtjeve koje mi kao struka budemo tražili. Vjerojatno i više od toga", ističe Ninić.
Ovo je najveća investicija u oružanim snagama od osamostaljenja Hrvatske. Za pilote nova budućnost.
Dodajmo i da je natječaj za vojne pilote još otvoren, što je idealna prilika za mnoge djevojke i mladiće koji žele letjeti na izraelskim F16.
Nakon odluka o nabavci 12 borbenih aviona F16 BARAK, Ministarstvo obrane navodno pregovara oko nabave novih transportnih helikoptera Black Hawk.
Iako iz Ministarstva obrane nema službene potvrde doznajemo kako je u tijeku izrada taktičko- tehničke studije za opremanje višenamjenskim helikopterima zapadnog proizvođača.
Novi helikopteri trebali bi naslijediti postojeće Mi-8 kojima radni vijek istječe 2025. godine.