ČUDAN STAV O NAKNADI ŠTETE / Popravak auta stoji 23.000, a nude im 10.000 kuna

20.2.2015.
6:23
VOYO logo

"Teško je riječima opisati kako smo se osjećali u trenutku kad se trajekt nasukao. Oni zvukovi; udarac pa škripanje, naginjanje trajekta, vrištanje prestravljenih putnika, dječji plač i izbezumljena lica nekoliko mladih majki koje su grabile djecu i stiskale u krilu... Sat vremena nismo znali što se dogodilo, niti nam se itko od posade obratio", prisjeća se s gorčinom 78-godišnja Ivanka Pastorčić u razgovoru za Novi list koja je nakon havarije oboljela od upale pluća. Promrzla je kaže, a tek nešto bolje prošao je njezin sedam godina stariji suprug.

Njihov automobil je oštećen, ali odmah nakon nesreće obećano im je da će sve biti sređeno, no nije ni do danas.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za popravak štete Pastorčići bi u ovlaštenom servisu, u kojem godinama održavaju automobil, trebali izdvojiti nešto više od 23 tisuće kuna, no Jadrolinija ima drugačiji stav o naknadi štete. Osiguravateljska kuća, s kojim imaju sklopljen ugovor, automobil je po katalogu procijenio na 10.000 kuna, a nastalu štetu na 60 posto, odnosno 6.000 kuna. Toliko su spremni i platiti Pastorčićima.

"Meni je to neprihvatljivo. Otkako sam kupio automobil redovito ga održavam u ovlaštenom servisu koji mi daje i garanciju. Automobil je garažiran, a meni i supruzi je služio za ono što nam treba. Nismo mi mladi da ćemo kupovati novi auto, a osim toga, tko bi mi u ovim godinama dao kredit", kaže ogorčeni Pastorčić koji više od mjesec dana automobil zbog oštećenja ne može koristiti. Upit vezan uz ovaj slučaj uputili smo i Jadroliniji iz koje su odgovorili:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Polica osiguranja Jadrolinije obuhvaća kompletan servis, što uključuje i usluge procjene štete od strane stručnih službi osiguratelja. Sukladno odredbama Zakona o obveznim odnosima, štetnik, u ovom slučaju Jadrolinija, dužan je nadoknaditi iznos stvarno pretrpljene štete. Tako je u i ovom slučaju, temeljem procjene osiguravatelja, a u skladu s pravilima struke, našem putniku prvotno ponuđen iznos od 6.000 kuna. No, nakon zatražene revizije procjene i dostavljenih dodatnih dokaza o urednom održavanju vozila od strane putnika, osiguratelj je procijenio stvarnu štetu na 10.000 kuna te će isti iznos biti ponuđen putniku.

Napomenimo i kako je u ovom slučaju riječ o totalnoj šteti (trošak popravka veći od ukupne tržišne vrijednosti automobila), u kojem se slučaju visina štete utvrđuje prema vrijednosti vozila u trenutku utvrđivanja štete, a ne prema vrijednosti troškova popravka vozila kako je to u slučaju djelomične štete.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Hell's kitchen
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo