kako stati na kraj pomorskim nesrećama /

Ponovno nesreća na moru, poginuo Čeh: je li vrijeme da se stane na kraj sumnjivim vozačkama

Švicarci moraju za dozvolu položiti ispit i oploviti 1000 milja, a Talijani za kategoriju A moraju imati 25 sati plovidbe. I ministar prometa kaže da se nešto mora promijeniti.

13.7.2017.
18:25
VOYO logo

Ponovno pomorska nesreća na moru. U sudaru dviju brodica poginuo je češki državljanin. Ovo je samo jedna u nizu nesreća na moru. Je li vrijeme da se stane u kraj sumnjivim vozačkim dozvolima za koje nije potrebno nikakvo znanje nego samo par sto kuna i slika.

Pomorska nesreća u Pelješkom kanalu, sudar dviju brodica, bio je tragičan za državljanina Češke. Hrvatski državljani s drugog broda nisu ozlijeđeni. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nesreća je zasad uzrokovana bila zbog prebrze vožnje, ali istražne radnje su još u tijeku", kaže Ante Kekez, lučka kapetanija Dubrovnik.

Sve većem broju nesreća doprinosi i nevjerojatna činjenica da se dozvole za upravljanje brodovima mogu dobiti bez dana na moru. Potrebno je otiči na ispit iz teorije, uplatiti od 200 do 500 kuna i priložiti sliku. Voditelj tečaja smatra da je to nedovoljno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Praksa na moru je sve! More i plovidba...potrebna je gomila iskustva da bi čovjek bio siguran za sebe i za ostale a de facto mi na more puštamo čovjeka bez ičega od toga", kaže Aljoša Gattin.

Za plovila veća od 12 metara propisana je praksa na moru, međutim to se obično svede na samo 2 sata. Instruktor skipera u Šibeniku prije desetak godina, sam je oplovio Atlantik. 

"Mislim da je taj praktični dio tu na tečaju dosta simboličan, ali bitna je praksa i jedno cjeloživotno iskustvo na moru", kaže Šime Stipaničev.

Primjera radi: Švicarci moraju za dozvolu položiti ispit i oploviti 1000 milja, a Talijani za kategoriju A moraju imati 25 sati plovidbe. I ministar prometa kaže da se nešto mora promijeniti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Kod nas se polaže teorijski dio na karti i mornarske vještine, ali razmišljamo u tom pravcu da teorijski dio ostane ali da se i dio praktičnog dijela manevriranja, vožnje u akvatoriju luke uvede", ističe Oleg Butković.

Ljudi koji od djetinjstva žive na moru prema njemu imaju veliko strahopoštovanje. Svašta se dešava na moru i vidi se svašta, mi po oblacima znamo što će se dogoditi a drugi ne znaju pa stradavaju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Statistički - prvi razlog za pomorske nesreće je alkohol pa Butković najavljuje:"Češće kontrole, više puta dnevno da se uključe sve brodice MUP-a i naše lučke kapetanije".

Kolika je gužva na Jadranskom moru govori podatak Ministarstva da njime u ovom trenutku plovi čak 130 tisuća plovila!

Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo