JOKIĆ: /

'Pojedinci koji su rušili obrazovnu reformu htjeli su izbaciti Darwina iz škola'

Image
Foto: Pixsell, Thinkstock

Dobar dio svijeta zgrozila je vijest koja je nedavno stigla iz Turske - novi školski kurikulum izbacuje učenje o teoriji evolucije Charlesa Darwina.

23.7.2017.
20:54
Pixsell, Thinkstock
VOYO logo

Prvi na listi su Česi od kojih čak 83 posto prihvaća da su ljudi nastali evolucijom, slijede ih Estonci s a 74 posto, Mađari s 69 posto, dok su na dnu ljestvice BiH te Armenija s 35 posto ispitanika koji prihvaćaju evoluciju.

U Hrvatskoj u teoriju evolucije vjeruje zabrinjavajućih 57 posto stanovnika, četiri posto manje nego u Srbiji gdje je prije dva mjeseca pokrenuta peticija za izbacivanje Darwina iz škola.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Potrebno je promovirati učenje o evoluciji u školama

Bivši voditelj kurikularne reforme Boris Jokić, koji radi u iz Institutu za društvena istraživanja, a koji je dao ostavku na to mjesto zbog pritisaka, kaže kako se u Hrvatskoj zasad ne trebamo plašiti takvih nastojanja, no također i daje potrebno aktivno promovirati učenje i poučavanje evolucije u školama.

'Neki su se zalagali za izbacivanje Darwina iz škola'

'Smatram izrazito štetnim i opasnim ako bi se i na koji način ugrozilo poučavanje evolucije u hrvatskim školama. Premda u Hrvatskoj trenutačno ne postoji organizirana i javno artikulirana inicijativa za dokidanje poučavanja evolucije u školama, tijekom rada na kurikularnoj reformi postojali su pritisci od određenih krugova da se upravo to učini. Neki od onih koji su aktivno rušili stručni rad više od500 nastavnika i sveučilišnih profesora to su mi osobno često i govorili. Kao i u brojnim drugim situacijama, nisu dovoljno hrabri da to kažu u javnosti', rekao je Jokić za Jutarnji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jokić je prije nekoliko godina napravio prvo istraživanje o stavu učenika prema prirodnim znanostima i vjeronauku u Hrvatskoj. Objavljeno je i knjizi 'Znanost i religija u hrvatskom osnovnoškolskom obrazovanju: dječji stavovi i perspektive'.

Manjina učenica zauzima evolucijsku poziciju u potpunosti

'Moj je znanstveni rad pokazao da većina učenika na kraju osnovne zauzima tzv. teističko-evolucionističku poziciju u kojoj su im evolucionistička objašnjenja prihvatljiva, ali samo inicijalno pokretanje procesa pripisuju utjecaju nadnaravnog. Manji broj učenika zauzima u potpunosti evolucijsku poziciju, dok još manji postotak njih u potpunosti odbacuje evoluciju te zauzima kreacionističku poziciju.

Stručne radne skupine koje su izradile kurikulume predmeta priroda i društvo posebnu su pažnju posvetile pitanjima raznolikosti i organiziranosti živog svijeta. O tim se temama trebalo poučavati od prvog razreda osnovne škole, a konkretnije spominjanje evolucije vezano je uz peti razred osnovne škole te se isto trebalo razrađivati kroz više razrede osnovne i srednju školu te kroz različite predmete. Time se Hrvatska trebala približiti svim razvijenim zapadnim društvima', rekao je Jokić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo