Dok neki razgledavaju dubrovačke zidine, jedan dio turista među njima traži Pokemone.
"Zabavno je hodati Dubrovnikom i tražiti Pokemone. Našao sam Zubata, nije baš poseban, ali nadam se da ću ovdje pronaći nekog rijetkog", rekao je Shurtz iz Nizozemske.
Ovaj globalni hit dnevno zarađuje 1,6 milijuna dolara. Na Pokemone nije ostao imun ni Mirko Cro Cop Filipović koji ih je lovio po zračnoj luci.
Priliku za biznis u Pokemonima vide mnogi. Najveći trgovački lanac u Hrvatskoj na tri je sata zakupio da se Pokemoni šeću njihovim trgovačkim centrom u Zagrebu. Zakup su platili 60-ak kuna i - profitirali.
"Procjenjujemo da je prvenstveno mladih ljudi bilo između 100 i 200 osoba koji su uistinu cijeli dan u ta tri sada bili u našem prodajnom mjestu. Čak i nakon što je izašao taj rok opet su se zadržali", rekao je Danijel Dugić, direktor marketinga Konzuma.
Pokemanija je ljude natjerala da izađu na ulice. Najviše ih ima u parkovima i zelenim površinama.
"Svrha cijele priče je da Nintendo iskoristi priliku koju je stvorio sa svojom nostalgijom koju čovjek ima za Pokemonima i da to preslika u neku današnju digitalnu sadašnjost i da se pokuša unovčit, to je prva stvar. A druga stvar je da se ljude natjera da mobitele koriste na alternativni način i da ih se motivira da se kreću", tvrdi Jasmin Redžepagić, urednik PC Chipa.
Ipak, igra ima i svoje opasnosti.
Koncentracija na igru izrazito vas odvraća od prometa, i to nije sve.
"Netko tko igra tu igricu sat vremena na dan, rekao bih da je to dobra zabava. Netko tko igra 10 sati, postoji opasnost da osobe poznaju ovisne, a ovisnost o Internetu je prava bolest koja sasvim uništava ličnost", rekao je Ante Bagarić, Klinika za psihijatriju Vrapče.
Zato pravog pokemon majstora krasi jedna osobina - umjerenost!
A naš reporter Goran Latković javio se uživo s terena za lov Pokemona - Zrinjevca, i rekao nešto o uspjehu ove aplikacije u Hrvatskoj.