Izradu svojih web stranica čelnici brojnih poznatih tvrtki, grupacija, obrta, restorana i klubova iz cijeloga svijeta prepustili su mladim stručnjacima EuroARTa93, koji djeluje u središtu Siska. Trinaest je zaposlenih, jedni su od najboljih u svome poslu i više od 50 posto milijunskog prometa ostvaruju u inozemstvu – izvozeći svoja informatička rješenja. Nekoliko godina zaredom imaju zavidne rezultate u stvaranju nove vrijednosti, a reklama im praktično ne treba jer mušterije usmenom predajom dolaze njima.
No, u početku nije bilo tako. Vlasnik i direktor EuroARTa93 Jurica Vuković, danas 36-godišnjak, karijeru je počeo 1999. godine, nakon završetka Fakulteta organizacije i informatike u Varaždinu, i to u jednoj sobi bakina stana. Prvi posao naplatio je 1.500 kuna. Tada je radio sam, a 13 godina poslije uspješan je mladi poduzetnik čija tvrtka zapošljava još 12 ljudi. Osnovali su nedavno podružnicu u Njemačkoj, uskoro će i u Francuskoj, a posao s početnih izrada web stranica i dizajna šire i na druge platforme – Facebook, Twitter, iPhone aplikacije i Instagram, koji su danas nezaobilazni oblik promidžbe.
''Na početku su mi klijenti dolazili u stan gdje smo razvijali ideje o sadržaju web stranica, no ubrzo sam shvatio da to nije prikladno. Dolazi mi vlasnik tvrtke iz Zagreba, baka dinsta luk, a mi u susjednoj sobi razgovaramo o poslu. To nije bilo dobro pa sam unajmio prostor, uzeo još jednog stručnjaka i krenuo ozbiljnije raditi. Ta se odvažnost isplatila'', rekao je Jurica, čiji je ured pun nagrada koje su po cijeloj kugli zemaljskoj euroartovci dobili za svoje radove.
Kvalitetnim radom razbijaju predrasude
I to što je odlučio ostati i raditi u rodnome gradu, a ne biznis preseliti u Zagreb, bila je na početku teškoća u poslu. Gledali su ih, ističe, čudno – kao, što sad ovi Siščani žele – no onda bi ostajali 'paf' kad bismo im prezentirali svoje ideje. Čim su se probili s nekoliko prvih radova, te su predrasude razbijene, a rad u Sisku postala je prednost zbog nižih troškova poslovanja, iako postoji problem s kadrom jer neki djelatnici putuju iz Zagreba i Kutine.
''Osnovali smo podružnicu u Njemačkoj i sad postoji predrasuda prema hrvatskim vlasnicima, prema tamo nekim Hrvatima koji će raditi stranice u Njemačkoj. No, i nju razbijamo tako što im jednostavno prezentiramo svoj rad'', dodaje Jurica.
EuroART93 nedavno je pobijedio na javnom natječaju za izradu web platforme srpskog kabelskog distributera SBB, koji u Srbiji planira pokrenuti projekt sličan MAXtv-u. Pozivni natječaj pokazuje da internet postaje sve važniji u poslovanju tvrtki, a na kojoj je to razini, pokazuju i drugi primjeri, piše Večernji list.
''Prošle je godine u Sisak stigao naš prijatelj Phill, vlasnik tvrtke za promet nekretninama s Floride. Doletio je čovjek avionom, tjedan dana odsjeo je u hotelu i s nama radio na vizualnom izgledu i sadržaju stranice. Njemu se isplatilo toliko uložiti jer se danas, u nekim segmentima, gotovo sav posao izvodi preko interneta. Prije tri godine svoga glavnog operativca u Sisak je poslao i norveški milijunaš, koji ima otok na Kanarima s turističkim sadržajem, i čiju smo web stranicu izradili. Za nas su doznali tako što su surfali internetom i vidjeli stranice koje su im se sviđale'', rekao je Vuković.