Štrajk u osnovnim i srednjim školama te fakultetima paralizirao je obrazovni sustav, a prijepori su u željama o rastu plaća od strane sindikalnih čelnika te rastu plaća koje nude vladajući, na čelu s premijerom Andrejom Plenkovićem.
Koji je u sklopu obraćanja javnosti povodom službene vijesti o ispunjenim kriterijima Hrvatske za ulazak u Schengen progovorio i o problemima u obrazovnom sustavu.
"Radim distinkciju od predstavnika sindikata, učitelja i profesora, pa i roditelja i djece. Moj stav je da je bolje raditi nego ne raditi. Postignuća ove Vlade su pozamašna i naša ponuda od "2+2+2" je konzistentna i riješit će u supstanci glavni meritum zahtjeva sindikata, a to je povećanje plaća od šest posto. Mnogima bi se plaće digle za 20 posto, što nije uobičajeno. Pritom imamo rast, koji je uravnotežen i čak imamo viškove. Taj okvir je važan i svi ga moraju razumjeti. Isto kako mi razumijemo da postoje nepravde u različitim sektorima i one su se nataložile kroz više dva desetljeća te ih nije jednostavno riješiti. Da jest, riješili bismo ih", otkrio je premijer Plenković pa najavio:
"Pozvat ćemo sindikate da nam pomognu u procesu rješenja problema i mislimo da je to fer. To nije predizborno dijeljenje darova, to je politika koja ima glavu i rep, zato mi se čini da je štrajk fer prema onome što je bit politike obrazovanja, a to je baviti se djecom, učenjem i radom s budućim generacijama."
Ipak, morao je komentirati i činjenicu da pokušaj mirenja nije uspio, što znači da se nikakav napredak u pregovorima nije postigao.
"Imamo svoju politiku, ništa se neće promijeniti. Imali smo pokušaj mirenja, koji nije uspio. Predmet je bila želja sindikata, iz njihova kuta legitimna iopravdana, da Vlada promijeni koeficijent kako si se uskladio s onima iz visokog obrazovanja, što je ponukalo one iz visokog obrazovanja da također traže povećanje. Svejedno je otkud će stići šest posto veće plaće, to je meritum stvari. Kad nešto hladno pogledamo, ništa nije uklesano u kamenu. To su osjetljive teme i moram još jednom reći da moramo ići u temeljitu analizu sustav organizacije, za koji nisam siguran da je perfektan. Napravio sam iskorak u trenutku kad ga mogu raditi je smatram da je dizanje standardagrađana zadaća ove Vlade. Nismo zaboravili ni privatni sektor, što se vidi po setu odluka o poreznom rasterećnju poslodavcima. Nije to samo briga o onima koji su u sustavi javnih i državnih službi nego za sve. Plus, u razgovoru sa socijalnim partnerima tražit ćemo povećanje minimalne plaće. Dakle, mislim da radimo sve što je u okvirima naših mogućnostima. Nažalost, ne možemo zadovoljiti sve apetite."
Igor Radeka iz Sindikata znanosti i visokog obrazovanja nakon jučerašnjeg propalog pokušaja mirenja imao je potpuno drugačije viđenje cijele situacije.
"Nisu nam ponudili ništa, doslovno ništa. Sindikat proglašava štrajk koji počinje u četvrtak. Svaki tjedan najmanje ćemo jedan dan biti u štrajku. Pozivamo nenastavno i nastavno osoblje, pozivamo sve zaposlene da se pridruže štrajku. Očekujemo da će cijeli sustav biti u štrajku."
Ministar rada Josip Aladrović komentirao je današnje pregovore i pokušaj mirenja.
"Ne možemo razgovarati o onome što se događalo na sastanku. Međutim, ono što su sindikati tražili nama nije prihvatljivo." "Ovdje ne govorimo o kolektivnom pregovaranju, nego o jednostranom zahtjevu od strane sindikata na koji mi, s obzirom da smo razložili plan dizanja plaća u narednom razdoblju, ne možemo pristati i mirenje je završilo tako da nismo postigli dogovor", kazao je Aladrović.
Inače, Sindikat znanosti i visokog obrazovanja najavio je da će 24. listopada održati jednodnevni štrajk sa zahtjevom za povećanjem plaća dijelu članova s najnižim plaćama, zbog otklanjanja razlika između radnih mjesta u sustavu znanosti i obrazovanja te istovrsnih radnih mjesta u sustavima javnih službi.
Identično viđenje nepravde prema svom članstvu imaju čelnici Nezavisnog sindikata zaposlenih u srednjim školama Hrvatske i Sindikata hrvatskih učitelja, zbog čega traje štrajk u školama. Njima ne odgovara premijerova ponuda, žele povećanje koeficijenata složenosti poslova u školstvu za prosječno šest posto.