Malo je poznato, ali ovi vozači jednako stradavaju kao i pijani vozači

Čak osam posto pješaka koristi mobitele dok se kreće ulicom, pokazuje američko istraživanje iz 2012. godine, dok 22 posto pješaka sluša glazbu prelazeću ulicu.

30.6.2014.
8:47
VOYO logo

Hodanje ili vožnja bicikla uz korištenje mobitela ili slušanje glazbe usporediva je s vožnjom automobila uz koncentraciju alkohola od 0,5 promila. Istraživanje iz 2012. pokazalo da je broj ozlijeđenih i smrtno stradalih u takvim nesrećama u posljednjih šest godina porastao za čak 300 posto, piše Novi list.

Podsjetimo, Osječanka Andrea D. sa slušalicama na ušima izgubila je život prije samo nekoliko tjedana kad je na nju, dok je hodala prugom prema Bosutskom naselju, naletio vlak što je prometovao između Vinkovaca i Osijeka. Ova srednjoškolka bila je peta žrtva ove godine koja je poginula u nesreći čiji se razlog može naći u slušanju glazbe sa slušalica tijekom sudjelovanja u prometu. Potpuno nesvjesna bilo čega u svojoj blizini, nije reagirala na sirenu kojom joj je strojovođa signalizirao nailazak vlaka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Čak osam posto pješaka koristi mobitele dok se kreće ulicom, pokazuje američko istraživanje iz 2012. godine, dok 22 posto pješaka sluša glazbu prelazeću ulicu.

Dosadno im je i fali im zabave

I biciklisti i pješaci su kao najvažniji razlog slušanja glazbe tijekom vožnje naveli »čim više zabave«. Na drugom mjestu razloga navedena je »dosada«, a mlađe osobe navodile su je češće nego stariji ispitanici. Oko 12 posto ispitanika navelo je »naviku« kao glavni razlog zbog kojeg na ulicu odlaze sa slušalicama na ušima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Premalo je svijesti o opasnosti kretanja kroz promet sa slušalicama na ušima, unatoč tome što je američko istraživanje iz 2012. godine objavljeno u časopisu Injury Prevention pokazalo da je broj onih koji su ozlijeđeni i smrtno stradali u nesrećama jer su slušali glazbu porastao u posljednjih šest godina za čak 300 posto.

Osim vozača i drugi sudionici u prometu izazivaju kaos

'Terenske provjere prometne kulture HAK-a usmjeravale su se ranije na vozače koji su najvažniji i potencijalno najopasniji sudionici u cestovnom prometu, dok je nova praktična provjera usmjerena isključivo na pješake i bicikliste. Rezultat ove provjere pokazuje kako, nažalost, osim neodgovornih vozača koji stvaraju probleme na cesti, i ostali sudionici u cestovnom prometu – pješaci i biciklisti – svojim ponašanjem često izazivaju kaos. Naša praktična terenska provjera pokazala je da se ne može govoriti samo o nekulturi vozača kao rasprostranjenoj činjenici, nego i o istovjetnom ponašanju biciklista i pješaka', naglašava Igor Novačić iz Hrvatskog autokluba. http://www.novilist.hr/Vijesti/Crna-kronika/Pjesaci-i-biciklisti-sa-slusalicama-na-usima-opasni-kao-i-pijani-vozaci

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo