U Hrvatskoj je danas veliki bojkot trgovina i kupovine zbog previsokih cijena. Građane se pozvalo da ne idu u dućane, a iza svega stoji 'Halo, inspektore'.
Akciju su podržali društva za zaštitu potrošača, sindikati, političke stranke, pa i sam ministar gospodarstva.
Provjerili smo kako se s bojkotom kupovine nose trgovački lanci koji prema podacima Porezne uprave bilježe pad izdanih računa za 43 posto, a iznos računa je manji za čak 50 posto.
Točnije danas do 16 sati, fizkalizirano je 1.479.587 račun, ukupne vrijednosti 19.573.948,68 eura. Tjedan dana ranije, fiskalizirano je u istom vremenu 2.574.751 računa, ukupne vrijednosti 39.247.711,69 eura.
Današnji bojkot kupovine za RTL komentirali su samo Kaufland, Studenac i Lidl. No, na pitanje, koliki su pad kupnje zabilježili u trgovinama i hoće li doći do promjene cijena na više u idućim danima ili idućim tjednima, nisu odgovorili.
'Izaći ćemo kupcima ususret'
Iz Kauflanda kažu kako su svjesni izazova s kojima se građani suočavaju.
"Kontinuiranim akcijama nastojimo što više izaći ususret kupcima. Ovog tjedna primjerice nudimo više od 1800 artikala na akciji, uključujući i neke artikle koji su pod Vladinim mjerama, a koje mi trenutačno nudimo i po cijenama nižima od propisanih", poručuju.
Napominju da će nastaviti poštivati mjere Vlade Republike Hrvatske i ulagati sve napore kako bi ostao pouzdan partner u svakodnevnoj kupovini uz širok asortiman proizvoda koji zadovoljavaju različite potrebe potrošača te najbolji omjer cijene i kvalitete.
'Razumijemo kupce'
Iz Studenca odgovorili su nam kako razumiju zabrinutost potrošača zbog trenutačne ekonomske situacije, koja je, kako kažu, složena i zahtjeva promišljanje iz više perspektiva.
"Inflacija je prisutna u gotovo svim dijelovima svakodnevnog života i čitavom opskrbnom lancu, koji funkcionira kao međusobno povezani ekosustav. Istovremeno, s obzirom na činjenicu da su trgovci jedini u tom ekosustavu u neposrednom i svakodnevnom kontaktu s kupcima, shvaćamo da su upravo zbog te pozicije njihova očekivanja i zabrinutosti najviše usmjereni upravo prema nama – trgovcima".
Napominju kako unatoč izazovnom poslovnom okruženju, trude se prilagoditi potrebama i mogućnostima kupaca kroz kontinuirane promocije i programe vjernosti.
"Tako i danas, kao i obično, provodimo sve redovite i ranije planirane aktivnosti. Napominjemo kako smatramo da je važno osigurati uvjete u kojima svi sudionici opskrbnog lanca mogu održivo poslovati, dok su ključni proizvodi uvijek dostupni potrošačima. Zato smo otvoreni za dijalog s važnim dionicima koji bi rezultirao dugoročnim rješenjima i pozitivno utjecao na sve, uključujući naše kupce", kažu iz Studenca.
Iz Lidla nisu htjeli komentirati akciju bojkota kupovine. Ostali trgovački lanci nisu odgovorili na naš upit.
POGLEDAJTE VIDEO: Josip Kelemen: 'Hrvatska je pokazala što misli o cjenovnom divljaštvu i inflaciji'