Kvarenje uređaja je programirano? /

Perilice više nisu što su nekad bile: 'Nitko ne može obećati da će izdržati nakon 5 godina'

Brojni građani tvrde da perilice nisu više što su nekad bile. Znale su prati i po 30 godina, sada je dobro ako rade do isteka garancije

28.2.2020.
16:00
VOYO logo

Je li vam se dogodilo da se uređaj pokvari nekoliko dana nakon što mu je istekla garancija? Ulaskom u 21. stoljeće kao da je to postala praksa. 

Stariji među nama znaju da su nekada perilice za rublje trajale i po tri desetljeća. Jesu li uređaji programirani da se kvare - pitanje je koje postavlja hrvatska zastupnica Biljana Borzan i u Europskom parlamentu. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

34-godišnji zagrebački serviser kućanskih aparata svakodnevno odlazi na 8 intervencija. Najčešći problemi s perilicama rublja - guma i grijač. 

"Vjerojatno su slabije strukture kvaliteta materijala. Imate danas elektroniku, tad je bila čista mehanika i samim time se smanjio vijek trajanja aparata", kaže serviser kućanskih aparata Vedran Krček

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Brojni građani tvrde da perilice nisu više što su nekad bile. Znale su prati i po 30 godina, sada je dobro ako rade - do isteka garancije. 

"Kad izađe garancija, ako ode uređaj, onda razmišljam kolika je cijena popravka ili idem kupit novi, a obično kupim nešto bolje", ističe Radovan iz Zagreba.

"Majstora sam zvao za mašinu, kaže da je to sklop koji se mora kompletno promijeniti i taj sklop je kao pola mašine pa radije kupim novu", dodaje Ferdo. 

Win-win situacija

A u trgovinama bijele tehnike, izbora više nego ikada. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Vama nitko ne može obećati da će proizvod izdržati nakon 5 godina. Ono što zasigurno znamo da se onda radi o manjim kvarovima, što ne znači da se uređaj treba baciti i kupiti novi", upozorava prodavačica bijele tehnike Danijela Mijatović

U borbu s industrijom kućanskih aparata krenula je eurozastupnica Biljana Borzan vodeći se primjerom Francuske koja je usvojila zakon kojim je zabranila programirano kvarenje i uvela oznake popravljivosti na uređaje i mjerače korištenja. I sama je primijetila kvarove u svojoj kući. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ja imam kod kuće dva tinejdžera koji oblače jednu odjeću za školu, jednu za trening, jednu navečer za curu. Kad dođem kući iz Bruxsellesa, mene čeka otprilike sedam tura veša za pranje dok moji roditelji u tom istom periodu operu možda jednu turu veša. Nije isto dvije godine meni imati perilicu rublja i nekome poput mojih roditelja", kaže Borzan.

Prema studiji francuskog tjednika Le Mond najosjetljiviji uređaji su mobiteli, printeri, usisivači, televizori i perilice rublja. Uređaji se krenu kvariti između 2. i 4. godine korištenja. Perilice rublja izdrže više od 2000 pranja, a televizori 20.000 sati prije kvara. 

"Kada bismo se mi konačno odlučili za izmjene zakona koji će stati ovome na kraj, imali bismo nova radna mjesta, uštedu za potrošače i zaštitu okoliša na boljem nivou. To je jedna win-win  situacija", poručuje Borzan.

Win-win situacija u kojoj proizvodi, od perilica do mobitela, traju dulje, a građani zadovoljniji i to bez posezanja u džep. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike