U Luku Ploče jučer je iz Kine stigao brod s novom isporukom segmenata čelične rasponske konstrukcije za Pelješki most. Riječ je o trećoj isporuci segmenata iz kineskih pogona za gradilište mosta u Hrvatsku, a ovaj put je brodom u Ploče stiglo 15 novih dijelova budućeg mosta. Brod je na put iz Kine krenuo točno prije mjesec dana.
U Hrvatskim cestama objašnjavaju kako je nova isporuka segmenata iz Kine ukupne težine 4300-tinjak tona te da je stiglo 12 segmenata predviđenih za raspon oko centralnih stupova duljine 12 metara i tri segmenta za rubne raspone duljine čak 52 metra. Na gradilište Pelješkog u listopadu je s 13 segmenata iz Kine stigao brod Pacific Alert, a ti dijelovi su bili ukupno teški 3840 tona, piše Večernji list.
Zbog pandemije koronavirusa proizvodnja segmenata u pogonima u Kini jedno vrijeme je bila obustavljena pa je kasnila i isporuka novih dijelova na gradilište mosta. Također, u Hrvatsku nisu mogli doći ni radnici iz Kine koji bi varili i spajali dijelove mosta.
Podmorski radovi završeni ranije
U Hrvatskim Cestama govore da su podmorski radovi na mostu završeni ranije te se u ovom trenutku izvode armirano betonski radovi na izradi pilona na šest centralnih stupova.
Što se tiče ostalih radova, u HC-u ističu montažu derrick kranova koji se sastavljaju na obali te zatim dizalicom montiraju na bazne segmente centralnih stupova.
Sve je gotovo do ljeta 2022.?
Oni će služiti za podizanje budućih segmenata rasponske konstrukcije. Na gradilištu mosta trenutno radi 654 radnika, od čega je 154 tehničko osoblje. Radovi i na pristupnim cestama teku prema planu.
Predviđeni završetak tih radova je ljeto 2022., no radovi na mostu će biti gotovi prije toga, ali puštanje u promet mosta neće čekati potpuni završetak prisutnih cesta. Naime, u HC-u objašnjavaju da se planira ipak ranije u promet pustiti prvi čvor na Pelješkoj strani - Brijesta, time bi i most Pelješac bio pušten u promet spajanjem na lokalnu cestu najranije u proljeće 2022.