Branimir S. iz Pule ostao je neugodno iznenađen kad je prije dva tjedna otišao do bankomata podići naknadu za nezaposlene, a bankomat mu je pojeo karticu. Odlaskom u banku kako bi prijavio slučaj saznao je da mu je račun blokiran zbog rješenja Financijske agencije, koja je od 1. siječnja ove godine preuzela od banaka postupak provođenja ovrha.
Iako naknade za nezaposlene ne smiju biti predmetom ovrhe kao ni ostale socijalne pomoći, do novca nužnog za život još uvijek nije uspio doći.
''Nisam ni slutio da imam blokiran račun, nikakvu obavijest o ovrsi nisam dobio. Smjesta sam otišao u banku gdje su mi rekli da ne mogu podići svoj novac. Uputili su me u Finu i od tada, zadnjih 14 dana, svakodnevno me šeću iz banke u Finu i nazad, jer svatko od njih smatra da je odgovornost na onom drugom. Naknada biroa od 1.600 kuna su mi jedina primanja. Podstanar sam, imam suprugu i dvoje male djece, kćerkicu od 20 mjeseci i tromjesečnog sina'', potužio se Branimir.
Prvo je dokazao porijeklo novca rješenjem Zavoda na zapošljavanje koje je odnio u banku i Finu. U Fini je zatim ispunio obrazac za otvaranje posebnog računa, nakon čega je s odobrenjem otišao u banku i kad je već mislio da će mu novac biti prebačen na novi račun, započele su administrativne zavrzlame.
''Otada ih ganjam da mi vrate novac. U Fini vele da sve ovisi o dobroj volji banke da prebace novac, a u banci kažu da oni novac ne mogu zakonski isplatiti bez naloga Fine. Vele da procedura traje minutu-dvije, ali do naknade još uvijek nisam došao. Daljnje uplate će mi stizati na poseban račun, ali za sljedeću naknadu moram čekati početak mjeseca. U međuvremenu moja obitelj i ja ne znamo kako dalje bez 1.600 kuna koje ne možemo nikako podići. Ovim novim ovršnim zakonom država je građane dovela u još veću bijedu i jad'', ispričao je Puljanin.
Treba platiti da bi saznao tko je pokrenuo ovrhu
Branimir strahuje da će banka, ukoliko naknadu ne podigne u određenom roku, sredstva vratiti uplatitelju, jer veli da se to događa. U ovom slučaju novac bi bio uplaćen u državnu blagajnu čime bi on ostao bez prava na naknadu jer bi se tretirao kao da je pronašao posao.
''Želio sam saznati tko je pokrenuo ovrhu, ali su mi u Fini kazali da ti podaci, koji stanu na jedan list papira, koštaju 40 kuna. Odbio sam jer smatram apsurdnim da kao nezaposlena osoba, kojoj je račun k tome blokiran, moram platiti da vidim tko mi ga je zablokirao'', napominje.
Ovrha je pokrenuta zbog obrta koji je Branimir S. zatvorio još 2005. godine. Smatra da je došlo do propusta ureda za gospodarstvo koji je nalog za zatvaranje tek sada proslijedio. Podnio je dokumente u Poreznu upravu te vjeruje da će rješenje o ovrsi koja iznosi 150.000 kuna biti anulirano.
Ističe da je tijekom ova dva tjedna čekanja pred šalterima banaka i Fine upoznao mnoge građane koji prolaze sličnu kalvariju jer im je račun blokiran iako su, poput njega, korisnici socijalnih primanja na kojima se ovrha ne bi smjela provoditi.
''Neki roditelji ne mogu do porodiljnih naknada, dječjih doplataka, minimalnog iznosa plaće koji također ne smiju biti pod ovrhom. Mnogo je i umirovljenika koji su zbog blokiranog računa ostali bez svojih mizernih penzija'', kaže Branimir.
Stoga je, piše Glas Istre, o svemu e-mailom obavijestio saborske zastupnike kako bi promijenili novi Zakon o provedbi ovrhe na novčanim sredstvima, koji očito ima previše propusta zbog kojih ispaštaju brojni građani.
Vezani članci:
arti-201102250845006 arti-201102100120006