"Misli na druge, cijepi se."
Poruka kojom se građane pokušava(lo) motivirati na cijepljenje već neko vrijeme ne postiže svoj rezultat. Nakon što je u početnim danima organiziranog cijepljenja diljem Hrvatske sve išlo ka poprilično velikom postotku cijepljenih, pojavom ljepšeg vremena, dnevni broj cijepljenih počeo je rapidno padati.
Neke opipljive rezultate nisu postizale ni poruke državnog vrha, stručnjaka, liječnika, Stožera. Dapače, u jednom se trenutku činilo da je svakom njihovom porukom, broj onih koji se žele cijepiti padao.
Već nekoliko dana, među stručnjacima koji se bave razradom i tijekom raznih kampanja vodi se žustra rasprava o tome što je, kada je o komunikacijskom aspektu priče cijepljenja, pošlo po krivu.
Zato smo za mišljenje upitali komunikacijskog stručnjaka iz CTA komunikacija, Petra Tantu koji je na početku razgovora za RTL.hr odmah jasno rekao:
"Problem je nastao u trenutku kada je samo cijepljenje krenulo, u tom trenutku je stalo jer je ponestalo doza, i time je nastao komunikacijski problem. Također nije se stekao dojam da postoji red jer su se neki cijepili prije nego što je organizirano cijepljenje uopće počelo, pa smo tako mogli svjedočiti onoj staroj izreci „Quod licet iovi non licet bovi“ - što je dopušteno Jupiteru nije dopušteno volu, zatim je uslijedio problem sa softwareom za prijavljivanje, a ljudi su s dolaskom toplog vremena i popuštanjem restrikcijama jednostavno odustali od cjepiva, pa je i tako pao interes", kazao nam je Tanta.
Ono što je dodatan problem, kada je o komunikacijskom aspektu priče, je:
Razbijanje predrasuda
"U ovom trenutku nije moguće govoriti o standardima jer je ovo bila kampanja koja je rađeno čisto organski putem sredstava javnog priopćavanja, oglasi, tv spotovi, digitalna komunikacija, radijski spotovi su izostali. Poslana je poruka: Misli na druge, Cijepi se, no dalje od toga je ostalo na prošlogodišnjim apelima s raznih press konferencija. Zaokružena kampanja nažalost je izostala", upozorava naš sugovornik.
E sad. Samo od sebe se nameće pitanje: Što promijeniti? Kako recimo one koji se dvoume na neki način uvjeriti da se ipak cijepe?
"Za početak provesti kvalitetnu fokus grupu kako bi znali što muče naše građana koji nisu cijepljeni, a potencijalni su kandidati. Zatim na temelju istraživanja isproducirati kvalitetne poruke. Uz to fokusirati se na kanale na kojima do sada nisu bili toliko prisutni. Kvalitetna poruka može doprijeti do velikog broja stanovnika, naravno, ako koristimo ispravan medij. Danas imate generacije koje novine u životu nisu kupili, a TV ne gledaju jer im je dosadan za razliku od njihovih djedova i baka kojima radio radi cijeli dan, a centralni dnevnici su najvažniji dio dana", govori Tanta dodajući da, ako je netko odlučio da se neće cijepiti, i u tome je ustrajan teško da će promijeniti mišljenje.
"No, ako se krene u razbijanje predrasuda, emocionalno apeliranje s potresnim snimaka moguće je da se i to mišljenje promjeni, tako da smatram da je uz dobru Kreativu, jasnu poruku i točne kanale sve moguće", naposljetku će za RTL.hr komunikacijski stručnjak Petar Tanta.