još i to /

Otvorenje sljemenske žičare kasni godinu dana, ali su zaposlena 32 radnika za 260 000 kn mjesečno

Image
Foto: Igor Kralj/PIXSELL

Cijeli projekt prijavljen je Uskoku, koji ispituje poskupljenje radova

16.3.2021.
7:25
Igor Kralj/PIXSELL
VOYO logo

Puštanje u rad žičare Sljeme kasnit će otprilike godinu dana u odnosu na rok, a prema optimističnoj verziji mogla bi početi voziti sredinom travnja. 

Kako pišu 24 sata, sad se moraju ojačati i konstrukciju donje postaje žičare. Ti su radovi upravo počeli kako bi napokon prošla tehnički pregled i mogla dobiti uporabnu dozvolu. Podsjetimo, u siječnju, kad je već bila gotova, stručnjaci su naredili ojačanje čelične konstrukcije gornje postaje. Ali pri novim pregledima utvrđeno je da treba isto obaviti i na donjoj postaji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nova ojačanja na donjoj postaji trebala bi koštati barem 1,5 milijuna kuna, pa je u ovom trenutku nejasno koliko će žičara na kraju koštati. Što je još više novca na ionako ogromnu sumu od do sada poznatih oko 712 milijuna kuna bez PDV-a. Cijeli projekt prijavljen je Uskoku, koji ispituje poskupljenje radova.

Image
dodatni problemi? /

Probijen i posljednji rok za otvaranje žičare: 'Bojim se da ćemo zbog svega imati i dodatne troškove'

Image
dodatni problemi? /

Probijen i posljednji rok za otvaranje žičare: 'Bojim se da ćemo zbog svega imati i dodatne troškove'

Zanimljivo je da dok žičara ne vozi, građani plaćaju 32 radnika koji su zaposleni kako bi njome upravljali. Dio njih zaposlen je i dulje od godinu dana, a dio tek od ove godine, pišu 24 sata.

Iz ZET-a, koji upravlja žičarom, odgovorili su da je “prosječni mjesečni trošak plaća radnika 260.000 kuna bruto” (s porezima i doprinosima). Rekli su da su imali i zakonsku obvezu zaposliti dio njih krajem 2019. godine, a zatim i krajem 2020. godine. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A iznos od 260.000 kuna bruto čini se i nizak s obzirom na plaće u ZET-u i na to da je sedam radnika inženjera, a 25 je angažirano kao tehničko osoblje sa srednjom stručnom spremom. Prosjek bruto plaće za svakog od njih po ovome iznosi 8125 kn, što se čini malo, pa je moguće da su uprosječili trošak kad je bilo i manje i više radnika. Koliko je dosad otišlo na plaće, ni to nisu naveli, ali u ZET-u objašnjavaju zašto su ih morali zaposliti u dva navrata, pišu 24 sata.

U ZET-u navode da su bili u obvezi zaposliti nove radnike krajem 2019. godine i krajem 2020. godine kako bi pravodobno izvršio obuku osoblja za održavanje i upravljanje žičarom. 

Navodno te ljude austrijski Doppelmayr obučava i ne sjede besposleni, te su morali biti zaposleni kako bi bili spremni za početak rada žičare čije otvorenje, podsjetimo, kasni godinu dana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo