Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja više od dva mjeseca nije uspjelo postići dogovor s deset, nego samo s tri, najvećih maloprodajnih lanaca u Hrvatskoj o tome da im svaka dva tjedna dostavljaju cijene 365 namirnica. Svoje cijene od početka su pristali dostavljati samo Konzum, KTC i Tommy, pa je objava na stranici »Kretanje cijena«, bila krnja.
Neki izvori iz Vlade svojedobno su najavljivali kako bi se trgovcima koji su povisili cijene, ali i onima koji se nisu odazvali na uputu Vlade, (koja nema nikakvu zakonsku podlogu), mogle uskratiti državne potpore i subvencije, ali na kraju se od toga odustalu, i Ministarstvo je odlučilo angažirati privatnu tvrtku da popisuje cijene u lancima koji ne dostavljaju sami cijene.
Novi list konačno je uspio doznati kome to Ministarstvo plaća da obilazi trgovine i popisuje cijene u sedam lanaca. Iz Ministarstva poručuju da su na natječaju izabrali tvrtku 4 Market Research i to nakon što su proveli postupak jednostavne nabave procijenjene vrijednosti 26 tisuća eura bez PDV-a za poslove popisivanja cijena dva puta mjesečno s unaprijed utvrđenog popisa proizvoda koji se nalaze u sedam trgovačkih lanaca koji ne dostavljaju cijene izravno Ministarstvu za sudjelovanje u projektu »Kretanje cijena«.
Kažu da su zahtjev za dostavu ponuda uputili na pet gospodarskih subjekata, a da su im ponudu dostavila njih tri.
"Ponuda ponuditelja 4 Market Research d.o.o. u iznosu od 24.360,00 eura bez PDV-a, odnosno 30.450,00 eura s PDV-om, sukladno kriteriju za odabir, ocijenjena je ekonomski najpovoljnijom ponudom te je 6. ožujka 2023. izdana narudžbenica dobavljaču 4 MARKET RESEARCH d.o.o. za popisivanje cijena dva puta mjesečno u razdoblju od 15. ožujka do 31. prosinca 2023., odgovaraju iz Ministarstva gospodarstva.
Austrijska tvrtka osnovana 2001.
Na web-stranicama te tvrtke stoji da je tvrtka osnovana 2001. u Grazu i jedna je od najvećih tvrtki za istraživanje tržišta u Austriji s brojnim nacionalnim i međunarodnim klijentima te da je u Zagrebu 2018. osnovala svoj prvi ured koji će pokrivati tržište Jugoistočne Europe. Pretraživanje interneta otkriva da su primjerice u nekoliko navrata u oglasima tražili ljude za terensko anketiranje kupaca ispred trgovina, a u svojim su referencama naveli da su radili istraživanja tržišta za B&B Hotels Austrija i Slovenija, Maistra, JYSK, SPAR, Hrvatsku poštu, OPEL, KIA-u, Volvo, Studenac, Tifon, Lukoil Hrvatska, Hervis, Arenu Centar, Hansa-Flex Hrvatsku, Art Rasvjetu, Art Interijere, Prvu sportsku kladionicu, Pevex i Deichman.
U izvješću koje su tvrtke redovito dužne dostavljati Fini stoji da je ta kompanija 2021. imala ukupne prihode od 1,2 milijuna kuna, odnosno više od 160 tisuća eura i da joj je dobit prije oporezivanja bila 211 tisuća kuna, odnosno 28 tisuća eura.