Business Sailing Experience Agency /

Otkrivamo tko će i kako podići hrvatski turizam na svjetsku razinu: 'Nije više sve u hotelima'

Image
Foto: BSEA

Možda vam slova BSEA sada ništa ne znače, ali to je budućnost hrvatskog turizma

17.8.2018.
10:30
BSEA
VOYO logo

Business Sailing Experience Agency zadužen je za razvoj Hrvatske u investicijskom smislu, ali i po pitanju nautičkog turizma. Pripremaju se za najveću poslovnu regatu u Hrvatskoj u listopadu, a kojom će, nadaju se, proširiti ponudu od koje će nastati novi koncept u gospodarstvu i turizmu. Ne radi se ovdje samo o korporativnom jedrenju. Događaj je to koji prati tri smjernice nove politike hrvatskog turizma, a to je razvoj pred i post sezone, nautički turizam i dovođenje ljudi veće platežne moći iz Europe.

BSEA ove se godine uhvatio velikog posla po pitanju organizacije ovakvog događaja, a tom smo prilikom odlučili razgovarati s njihovim PR i marketinškim voditeljem, Ivanom Radom Tadićem koji nam je objasnio koncept tvrtke i organizacije ovako velikog događaja te što pripremaju po pitanju razvoja hrvatskog turizma.  

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Business Sailing Experience Agency

FOTO: (Business Sailing Experience Agency)

OD VELIKE ŽELJE DO NAJVEĆE VIŠEDNEVNE REGATE U POVIJESTI HRVATSKE

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zamislite scenu u kojoj slušate vrhunske predavače o temi koja vas zanima, a da to nije u prostoriji okruženoj hladnim zidovima ili u mračnoj dvorani. Nalazite se usred plavetnila, okruženi ljepotama Hrvatske i sklapate poslovna poznanstva, ali i prijateljstva. Doznajete što svijet pokreće, a što Hrvatskoj nedostaje. 

Upravo takav koncept nudi direktor Business Sailing Experience Agency Tomislav Gavazzi sa svojim timom. Cijeli život bavio se organizacijom poslova i evenata, ali se tek prije dvije godine odvažio se ugoditi svojim interesima pa je tako osmislio konferencije na jedrilicama. Uvidio je da takav pristup itekako ima smisla – ljudima se iznimno sviđa što im se nudi kvalitetan sadržaj i to u opuštajućoj atmosferi gdje se pritom imaju mogućnost družiti s ljudima jednakih interesa. Zanimljivo je da je priča ove tvrtke krenula nakon susreta s jednim članom Svemirske europske industrije. Europska svemirska industrija, naime, već 38 godina ima svoje regate. Uvidjevši da postoji mogućnost da im Gavazzi omogući stotinu brodova u toliko željenoj Hrvatskoj, dogovorili su suradnju i tako krenuli u realizaciju Ariane's Cup, tradicionalne jedriličarske regate Europske svemirske industrije. Nakon toga je Gavazzi odlučio napraviti i konferenciju na jedrilicama u isto to vrijeme te je tako službeno nastao Business Sailing Experience Agency. No, krenimo ispočetka.

Image
Foto: Business Sailing Experience Agency

FOTO: (Business Sailing Experience Agency)

Isprva je, dakle, postojao samo Ariane's Cup koja će, pojašnjava Tadić, biti najveća regata svoje vrste u povijesti Hrvatske – najveća jer traje više dana, a svoje vrste jer su sve jedrilice iste ili slične kako bi bile konkurentne u natjecanju. Zasad postoje tek dvije veće regate u Hrvatskoj, Viška i Mrduja, no Viška ovih godina više i nije toliko velika, a Mrduja je regata na koju su pozvani apsolutno svi koji jedre, što nikako nije u natjecateljskom duhu s obzirom na to da ima onih koji dođu „s jedrom u ruci“, a onda i onih koji plove na prekooceanskim jedrilicama. Ova najveća višednevna regata u povijesti Hrvatske odvit će se od 6. do 9. listopada 2018. plovidbom od Trogira do Hvara i nazad, a ugostit će oko 900 pripadnika Europske svemirske industrije na 110 brodova, imajući na umu da je deset brodova samo u eskortu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Na Ariane's Cup mogu sudjelovati samo članovi Europske svemirske industrije s obzirom na to da Hrvatska još uvijek nije član svemirske agencije. Prije četiri mjeseca smo potpisali pretpristupni ugovor i sad tri godine imamo razmjenu znanstvenika, ali još uvijek nismo punopravna članica“, pojašnjava Tadić pa nadodaje da je upravo zato ovo izvrsna prilika za upoznavanje i sklapanje poslovnih poznanstava. „To je odlična prilika da se ljudi upoznaju u neformalnom okruženju. Takvo druženje nam može uvelike pomoći da se neki poslovi brže koordiniraju i da se postigne jača povezanost između znanstvenika i stručnjaka. Uvijek je velik izazov impresionirati one koji već imaju razvijenu kulturu poslovnog jedrenja, ali  to samo pojačava želju za još boljom organizacijom“, ističe Tadić.

No, ovo zanimljivo ljeto ne prestaje završetkom Ariane's Cupa, naprotiv. Tek tada kreću konferencije na jedrilicama. Naime, od 10. do 13. listopada odvit će se European Digital Industry Cup, a istaknuti što će ondje biti najzanimljivije je zbilja teško. Naime, naspram ostalih poslovnih regata, ova je posebna po razini kvalitete s obzirom na to koliko vrhunskih stručnjaka iz Europe dolazi u Hrvatsku. „Maknuli smo predavanja daleko od uobičajenih dvorana, hotela i dosadnih predavaonica, a  uz jedrenje spajamo Expo i Kongres, nudeći polaznicima vrlo kvalitetan sadržaj i dodanu vrijednost na jedrenje po Jadranu”, nadodaje Tadić. Kup, kao i u slučaju Ariane’s Cupa, kreće iz marine Baotić u Trogiru i kreće prema Hvaru. Posljednja stanica bit će Palmižana gdje će vodeći ljudi iz raznih grana digitalne industrije s polaznicima moći odmoriti od svakodnevnih rutina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Business Sailing Experience Agency

FOTO: (Business Sailing Experience Agency)

„Sve je krenulo s Big Data Sailing Academy, dakle, edukacijski program na jedrilicama kojeg je jednostavnije za organizirati jer je za manje ljudi, no ne i manje izazovnije. Big Data Sailing Academy ne treba miješati s konferencijama. Fantastična je to kombinacija jedrenja i edukacije, a predavanja se održavaju na različitim lokacijama svaki dan. Ovdje se radi o jednoj do dvije jedrilice maksimalno, baš se nedavno održalo i trajalo je sedam dana. Ideja je da dovedeš predavača eksperta u nekom području, skupiš ljude koji žele učiti o tome, ali i ujedno jedriti. Velik je naglasak na učenju jer ovdje možeš učiti konkretnu stvar. Big Data je, u svom postojanju, pravi „course“, u tjedan dana su svaki dan imali postavljenu predavaonicu na drugoj lokaciji. Sve što vam za pohađanje takvog seminara treba je laptop. U tih tjedan dana ljudi dobiju 20 kvalitenih sata predavanja i to zbilja funkcionira. Također se držimo toga da grupe polaznika nisu veće od 15 ljudi inače se predavač ne može u potpunosti prilagoditi i posvetiti svojim polaznicima. Raspored ukratko? Dan započne jedrenjem, kupanjem i šetnjom po nekom od nacionalnih parkova, potom ručaš, otvoriš laptop, a zatim četiri sata učiš. Nakon pokretanja ovog edukacijskog programa, sve se više ljudi počelo prijavljivati“, opisuje Tadić koncept Big Data Sailing Academyja.

Image
Foto: Business Sailing Experience Agency

FOTO: (Business Sailing Experience Agency)

Naglasak pri dodavanju novog sadržaja u European Digital Industry Cup nije bio na proširenju evenata već na iznimno kvalitetnom sadržaju pa tako u BSE kupu postoje još dodatna dva kupa, vezana uz otvorene inovacije (The Global Open Innovation Cup) i cirkularnu ekonomiju (The Circular Change Cup). Sve tri teme su spojili u jednu cjelinu stoga ako kupite kartu za jednu konferenciju, imate pristup svim trima. Istina, ovi izrazi sada ne znače puno, ali zapravo imaju veliku priču iza sebe. Konferencije se nikada na preklapaju i uvijek je samo jedan govornik. Tri su programska direktora za tri teme: Tomislav Gavazzi pokriva tematiku digitalne industrije, Emir Džanić otvorene inovacije, a Ladeja Godina Košir za cirkularnu ekonomiju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Primjerice, što se tiče otvorenih inovacija - čovjeku daje ideju što bi to moglo značiti, ali ne zna pojmiti o čemu se radi. To nisu inovacije u kontekstu 'dođeš i smišljaš' dok ti ne dođe rješenje. Naime, kada neka velika tvrtka ima neki problem i ne može ga riješiti sa svojim unutarnjim resursima, točnije, nema ljude koji znaju riješiti taj problem, onda se traži ekspert izvan te tvrke koji potom služi kao konzultant koji potom idejno pomaže to riješiti. Na otvorene inovacije možete gledati kao 'buzz word' u nastanku. Na primjer, glavni speaker u tom području ove godine bit će Marcel Bogers, inače profesor otvorenih inovacija u Kopenhagenu i drugi najveći stručnjak za otvorene inovacije u svijetu. Bit će tu zbilja velikih imena, od ljudi iz Airbnb-a do ljudi kao što je Nizozemac Rik Spann koji opisuje simbiotiku glazbe i inovacija u predavanju „The sound of innovation - strategic improvisation unlocked“. Programska direktorica Cirkularne ekonomije je Ladeja Godina Košir iz Slovenije. Ideja cirkularne ekonomije je da se naprave proizvodi koji mogu imati potpuni ciklus. Primjerice, napravi se kauč od reciklirane plastike i tako ga vrtiš u krug – dosta 'new age' i eco friendly. Zaključno, ne smije se napraviti ništa što ima završni ciklus. Uvijek mora biti krug“, pojasnio je Tadić.

Cijeli plan tvrtke Business Sailing Experience Agency definitivno pogoduje smjernicama plana rada Ministarstva turizma u 2018. godini stoga svakako možemo očekivati pomak u ovakvoj vrsti poslovnog turizma. U strateškim ciljevima za 2018. godinu, Ministarstvo turizma planira podići konkurentnost hrvatskog turizma uz afirmaciju Hrvatske kao jedne od vodećih međunarodnih turističkih destinacija, a to pak planiraju provesti unaprjeđenjem turističke kvalitete i sadržaja turističkog proizvoda te afirmacijom Hrvatske na međunarodnom turističkom tržištu kroz učinkovitu promociju. Kako su sami iznijeli: „Prema Strategiji razvoja hrvatskog turizma do 2020. Hrvatska pripada zemljama koje privlače posjetitelje više odlikama svoga prirodnog prostora i bogatstvom kulturno-povijesne baštine nego kvalitetom, raspoloživošću i/ili raznovrsnošću novostvorenih turističkih atrakcija. Među prirodnim atrakcijama najvažnije mjesto imaju more, razvedena obala te mnoštvo otoka, ali i brojne očuvane prirodne plaže, kao i zelenilo i šumovitost velikog dijela teritorija. Hrvatska se, s obzirom na svoju ukupnu površinu, ističe i izuzetno velikim brojem turistički atraktivnih zaštićenih prirodnih područja, a prema bio-raznolikosti nalazi se u europskom vrhu“. BSEA je definitivno to prepoznala,  a umjesto da smišljaju nove „atrakcije“, odlučili su maksimalno iskoristiti naše blagodati i možda – pogurnuti Hrvatsku u nove turističke vode.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

ŠTO HRVATSKOJ TRENUTNO TREBA?

Iskoristiti potencijale koji već godinama zjape neiskorišteni. Pričamo o sportskim uspjesima koji su se počeli pratiti tek nakon Svjetskog prvenstva u Rusiji. Ili o uspjesima mladih na znanstvenim natjecanjima koja nisu došla pod reflektor dok jedan mladi genijalac, dobitnik 17. Oskara znanja nije prozvao cijelu javnost, medije i državni vrh za ignoriranje najboljih, a 'guranje' najgorih. Treća, i jednako bitna stavka, jest kako da, našem turizmu ide dobro, ali puno oskudnije nego što bi to trebalo biti, barem ako pričamo o životu u nekim 'modernim vremenima' kao što je 21. stoljeće. Padaju svi rekordi po broju noćenja, o Hrvatskoj svjetski mediji bruje više nego ikad. No, po pitanju turizma Hrvatskoj treba jedan odvažan korak – ponuditi nešto što će hrvatski turizam dovesti na prvo mjesto. Realno gledajući, jedine rekorde koje obaramo su oni vlastiti, a nitko se dosad nije usudio pozabaviti onime što već imamo i to dovesti na svjetsku razinu. Dosad samo pokušaji, sada ugodna stvarnost, zahvaljujući BSE Agencyju.

nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo