Pelješki most ukrao je slavu pristupnim cestama, mostovima, vijaduktima i tunelima na kojima su se izvodili i još uvijek traju nimalo manje značajni građevinski radovi s tri mosta, dva vijadukta, četiri tunela, piše u srijedu Jutarnji list, navodeći da je nedovršeno ostalo još samo 7,5 kilometara stonske zaobilaznice.
Također su sagrađena i dva vidikovca te prijelazi za poljoprivredne strojeve lokalnom stanovništvu. Dovršeno je 25 km pristupnih cesta, a nedovršen je ostao još jedan manji dio od 7,5 kilometara od Prapratnog do Stona, takozvana stonska obilaznica, koju gradi grčki Avax, a Strabagova gradilišna dionica privodi se kraju.
Beskrajno dug postupak javne nabave, birokratske zavrzlame i brojne žalbe usporavale su projekt pristupnih cesta.
"Osim toga, dovršen je i čvor Brijesta, koji podrazumijeva i vijadukt nekih dvjestotinjak metara, gdje se spušta spojna cesta na lokalnu cestu u Brijesti", pojasnio je inženjer Davor Perić.
Na kopnenoj strani Strabag je gradio podvožnjak u čvorištu Duboka te podvožnjak na D8, a na poluotoku uz ostalo Tunel Kamenice, Vijadukt Doli, Most Dumanja Jaruga 1, Most Dumanja Jaruga 2, Tunel Debeli brijeg, podvožnjak Zaradeže.
Po ugovoru, Strabag Hrvatska je zadužen za trasu ukupne dužine veće od deset kilometara, od čega na kopnenoj strani 1300 metara, a na Pelješcu 9220 metara, čija je vrijednost 478,3 milijuna kuna.
Najduži među tunelima, onaj Debeli brijeg od 2,4 km koji je prvi probijen još u prosincu 2020. Međutim, dok je Strabag uspješno odrađivao svoje dionice, Grci su zapali u probleme na stonskoj obilaznici.
Najprije je bio problem s dovozom strojeva i opreme iz Grčke, pa je stigla pandemija i nedostatak radne snage, a onda su uslijedili financijski problemi u Avaxu. Tako da je gradnja vijadukta "Prapratno", tunela "Polakovica", tunela "Supava" i mosta "Ston", ukupne vrijednosti 511 milijuna kuna, zakasnila, ali i oni bi trebali biti gotovi do konca ove kalendarske godine, piše novinar Jutarnjeg lista Stanislav Soldo.