Pelješki most svečano će biti pušten u promet u drugoj polovici srpnja, a do tada će biti dovršen i najveći dio pristupnih cesta. Put prema Dubrovniku tako će konačno biti moguć bez prelaska granice u Neumu.
S inženjerom Hrvatskih cesta, Davorom Perićem razgovarao je reporter RTL-a, Boris Mišević.
Radovi napreduju odlično iako je Stonski most nekako uvijek bio u sjeni Pelješkog mosta, ali Stonski most je itekako zahtjevan građevinski projekt. Nalazi se između tunela Polakovica i Supava. Oba tunela su 1300 metara, a sam most koji je između njih dug je oko 500 metara.
Izuzetno je teško bilo dopremiti cijelu željeznu konstrukciju, neki su čak govorili da je to nemoguće jer je izuzetno plitak Stonski zaljev, ali ipak su uspijeli.
"Sama izgradnja mosta Ston bila je izuzetno zahtjevna, iako je ponekad u sjeni onog Pelješkog. Naime na ovome položaju to je kompleksno zbog mjesta izgradnje gdje je zaljev na kojem se nalazimo izuzetno plitak, a istovremeno cestovna povezanost jako loša. Tako da je jedina mogućnost za dopremu opreme za montažu i segmenata rasporne konstrukcije bila uz pomoć specijalne baze kakvih na svjetskom tržištu ima svega nekoliko", kaže Perić.
Objašnjava kako je izvođač jedno vrijeme bio u poteškoćama da osigura istu, ali kada je ona napokon bila spremna, tada su u četiri ture dopremljeni i segmenti i oprema.
To će skratiti i put kada se sve pusti van.
"U ljeto kada pustimo prvih 25 kilometara potpuno nove dionice to će zasigurno uštedjeti vozačima, prije svega onima koji putuju prema zapadu Pelješca, oni će uštedjeti 50 kilometara i vremenski najmanje sat vremena. Što se tiče puta prema Dubrovniku neće biti kraći, ali vremenski će se zasigurno uštedjeti", objašnjava Perić.
"Po trenutnoj dinamici, ova posljednja faza predviđena je za kraj godine, tada će u prometu biti onda kompletan projekt od 32 kilometara potpuno nove ceste.
Brzina po kojoj će se moći voziti biti će 90 km/h i zasigurno je da će to biti brže, nego kada se ide Neumskim koridorom.
Od Splita do Dubrovnika to bi skratilo put.
"Putovanjem kroz novu trasu moći ćete proći za 20-tak minuta za razliku kad prolazite neumskim koridorom, gdje se možete zadržati po nekoliko sati", tvrdi Perić.
Građani Stona će sigurno biti presretni kad se radnici maknu iz grada jer ovo im sigurno ne odgovara.
"Da zasigurno će se najviše veseliti mještani Stona s obzirom na to da će u ovoj prvoj fazi promet se preusmjeravati na Ston", kaže Perić.
Kada cijeli projekt spajanja juga i sjevera Hrvatske to će onda značiti i veliku ekonomsku i trgovačku korist i zbog protoka robe. Ova predivna cesta ostat će na korištenje da sve generacije uživaju u njoj i da imaju od nje ekonomske i financijske koristi.