Odlazak u banku ili korištenje digitalnog bankarstva stvar je generacijskih razlika. Starije stanovništvo račune plaća na šalteru, a mladi na mobitelu. Tako se s razvojem digitalizacije smanjuje i broj poslovnica banaka.
Prije 10 godina u Hrvatskoj je radilo više od 1200 poslovnica, a sada je ta brojka reducirana na 890. No, zato se povećao broj bankomata; 2011. ih je bilo 3975, a sad ih je oko 6200. U posljednjih 10 godina pao je i broj zaposlenih u bankama s 21.800 na 18.400.
"U odnosu, na primjer, prije deset godina, danas na tržištu imamo 30 posto manje poslovnica", objašnjava za RTL Branko Vukoja, direktor Direkcije za nadzor platnog prometa Hrvatske narodne banke.
Kredit na mobitelu
Online bankarstvo je toliko napredovalo da se putem računala ili mobitela mogu ugovoriti i krediti, a banke nude sve više digitalnih usluga svojim klijentima.
"Danas banke sve više usmjeravaju potrošače na korištenje digitalnih kanala. S druge strane i potrošači su ti koji traže te kanale i sve češće ih koriste. Primjera radi, većina potrošača svoje komunalne usluge plaća skeniranjem QR koda", objašnjava Vukoja.
Benefiti i niže naknade
Da bi potaknule češće korištenje online bankarstva, banke klijentima nude različite benefite, pa i niže naknade. Tako provizija za plaćanje na šalteru košta od osam do 12 kuna po računu, dok preko mobilnog bankarstva iznosi 1,25 do dvije kune.
I u Hrvatskoj udruzi banaka smatraju da će odlazak u poslovnice postati rijetkost. Tvrde da će u budućnosti banke u potpunosti digitalizirati sve svoje financijske servise. No, brzina tog procesa ovisi ponajprije o razvoju sigurnosti digitalne imovine.