'traže veće plaće, a žele raditi manje' /

Lijepe im etikete, ali oni su generacija Hrvata koja se ne da zezati: 'Privlače me izrazito atraktivne plaće'

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected

      Generacija Z ima sva obilježja vremena u kojem živimo, pripadnici su generacije povezaniji, umreženiji, često individualno usmjereni, ističe Jokić, ali smatra kako je veći generacijski jaz bio od '60-ih do '90-ih godina prošlog stoljeća

      12.4.2023.
      22:13
      VOYO logo
      VOYO logo

      Tržište rada trenutačno čine četiri generacije - baby boomeri, generacija X, generacija Y te generacija Z. Ravnatelj instituta za društvena istraživanja kaže da je ta generacija povezanija, umreženija, često individualno usmjerena.

      Kako ističe Danas.hr RTL-a, koji je razgovarao s mladim programerima koji pripadaju generaciji Z, oni biraju tvrtku koja nudi i benefite. Primjerice, slobodan dan u godini za brigu o mentalnom zdravlju.

      'Budimo realni...'

      Marijo Kiš je programer u tvrtki Q Agency i kaže: "Budimo realni, uz visoku inflaciju, privlače me izrazito atraktivne plaće koje rastu sukladno kako mi napredujemo u poslu i znanju, potom fleksibilno radno vrijeme", prenosi Danas.hr. Otkriva i da oni na poslu imaju osobnu fizioterapeutkinju koja ih masira kad se naruče.

      Iva Zlopaša programerka je u istoj tvrtki i progovara o mitovima koji kolaju o njihovoj generaciji: "Definitivno smo dosta razmaženi, definitivno nije mit, stalno tražimo nešto novo. Hoćemo i više, pogotovo kad ostvarimo jako puno stvari. "

      Tekst se nastavlja ispod oglasa

      Imaju izbor

      Njegova generacija Z, za razliku od prijašnjih, ima izbor, kaže nam domaći TikToker koji ima svoj tim od 12-ero mladih kolega s kojima dijeli virtualni ured.

      Tekst se nastavlja ispod oglasa

      Dario Mačac je crew osnivač i kreator digitalnog sadržaja i govori nam: "Jako je bitan i odnos - dolaze li fizički na posao, postoji li ured ili mogu raditi isključivo od kuće ili to mogu kombinirati. Zadovoljstvo na poslu, zadovoljstvo izvan posla, koliko posla nose u privatan život, koliko ne... "

      Prati ih glas da su sve zahtjevniji, traže veće plaće, a žele raditi manje. Je li to mit ili stvarnost? "Otkad je svijeta, bilo je generacijskog jaza koji je bio veći od 60-ih do 90-godina prošlog stoljeća nego sada, smatra Boris Jokić, ravnatelj Instituta za društvena istraživanja. Kaže nam: "Generacija Z ima sva obilježja vremena u kojem živimo, pripadnici su generacije povezaniji, umreženiji, često individualno usmjereni."

      Istraživanja pokazuju da u prosjeku mijenjaju poslove svake dvije do tri godine.

      Definitivno brže mijenjaju posao

       Gabrijela Cvetnić, voditeljica ljudskih resursa na portalu Moj posao, kaže: "Definitivno su spremni brže nego bilo koje druge generacije promijeniti posao ako nisu zadovoljni uvjetima."

      A neki od njih tek ulaze na tržište rada i imaju očekivanja od budućeg poslodavca. Bruno Karačić, student Fakultet strojarstva i brodogradnje u Zagrebu, otkriva nam: "Da ne zahtijeva radni staž pet godina, a to nam je prvi posao."

      Tekst se nastavlja ispod oglasa

      Lorena Tropša studentica je psihologije na Filozofskom fakultetu u Zagrebu i kaže nam: "Prvo da je dobra plaća, da je dobra radna okolina, da nije sad mrtvo. "

      Tekst se nastavlja ispod oglasa

      Svi oni su prva digitalna generacija. Marčac otkriva što vole raditi: "S jedne strane se mladi žele baviti društvenim mrežama, digitalnim marketingom, to im je zanimljivo pogotovo s razvojem umjetne inteligencije, shvaćaju da će to kroz skorije vrijeme zamijeniti različita radna mjesta."

      VOYO logo