BABY BEEF /

On je brendirao hrvatsku junetinu i od toga dobro živi: 'Hrvati trebaju znati što je domaće, a što uvozno'

"Naša poljoprivreda je specifična stvar koja traje 27 godina. Otada idemo u potpuno krivom smjeru"

5.6.2018.
22:28
VOYO logo

U zadnjih 10 godina u Hrvatskoj je drastično pala proizvodnja mlijeka, jaja, svinja i goveda. 

Primjerice od 2007. do danas proizvodnja kravljeg mlijeka pala je za čak 25 posto. 
I mljekari i svinjari i koga god pitate - svi se žale na isto - jeftinu, manje kvalitetnu uvoznu robu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Takve brojke više nikoga ne iznenađuju, ali uvozna konkurencija je nemilosrdna, a ima i protiv toga lijeka. Nedavno smo pokazali primjer mljekarske zadruge iz okolice Zagreba čiji članovi s manje krava dobivaju više mlijeka i zahvaljajući kvaliteti i brendu koji su stvorili  postižu i veće cijene.

Nešto slično počela je raditi i udruga za tov i uzgoj junadi Baby Beef koja okuplja čak 300 farmera, koji godišnje uzgoje oko 120.000 junadi i ostvare više od milijardu kuna prihoda. Oko 50 posto proizvodnje izvozi se kroz prodaju žive stoke za zemlje Bliskog Istoka i prodajom mesa u Italiji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tom prilikom Zoran Šprajc je u RTL Direktu ugostio pričali smo s Darkom Celovcem, predsjednikom spomenute udruge, a koja je danas i službeno krenula sa svojim vlastitim brendom pod nazivom "Hrvatska junetina"

"Najbitniji razlog zbog kojeg smo krenuli u brendiranje proizvodnje jest taj što danas u Hrvatskoj konzumenti ne mogu u trgovinama razlikovati što je uvozno meso, a što meso s hrvatskih farmi", naglasio je Celovec dodavši kako ga je na takav pothvat natjerao i nedostatak poljoprivredne strategije u Hrvatskoj.

"Naša poljoprivreda je specifična stvar koja traje 27 godina. Otada idemo u potpuno krivom smjeru, ali potrebno je naglasiti da su Hrvati prvo krenuli s proizvodnjom mlijeka kao i mnogi drugi. No u jednom trenutku su europska tržišta postala zasićena mlijekom, cijene su počele padati, a mljekari stavljati ključ u bravu, a nakon čega smo bili bili prisiljen uvoziti telad", kazao je Celovec.

Celovec dodaje i to kako on telad nabavlja ponajviše u zemljama Europske unije, a koje tako malene stavlja na hrvatske pašnjake i hrani ih visokokvalitetnom hranom. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Mi jedini imamo adekvatnu ishranu, a da bi naša junetina imala poseban okus mora imati intermuskularnu zamašćenost koja joj daje slador i mekoću i samim time okus. To je svrstava u najbolje meso u Europi. Mi u Hrvatskoj nasreću imamo dosta preduvjeta za proizvodnju kalorične i ugljikohidratima bogate hrane", kaže on.

Celovec tvrdi da 50 posto mesa izvozi u Italiju koja je inače vrlo zahtijevno tržište.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Čujte, naša junetina je nešto skuplaj ali barem znate da jedete svježe, kvalitetno i zdravo", kaže predsjednik udruge "Baby Beef". 

CIJELI INTERVJU POGLEDAJTE U VIDEOPRILOGU S POČETKA TEKSTA!

.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo