Odzvonilo je jednoj od najizazovnijih školskih godina za učenike
i profesore zagrebačkih osnovnih i srednjih škola. A i roditelji
su odahnuli.
''Jako naporno i teško. Nijedna od nas nije završila učiteljsku
školu, od nas su puno tražili. Nismo se složili s tim što su se
djeca vratila u školu jer puno su tražili od njih, tražili da sve
znaju'', kaže Marija Majer iz Zagreba.
Učitelji su, unatoč svim poteškoćama, ipak zadovoljni rezultatima
online nastave.
''I učenici i profesori su se sad malo bolje upoznali s
informatičkim tehnologijama. Očekujemo da će ipak sve biti malo
bolje ukoliko bude potrebe i nužnosti za online nastavom'', kaže
Lucija Glavak, profesorica fizike u OŠ
Retkovec u Zagrebu.
A ako više ne bude potrebe za online nastavom, sljedeće godine
ministrica Divjak planira eksperimentalnu fazu uvođenja
cjelodnevne nastave u osnovne škole.
''Naš sustav obrazovanja obuhvaća najmanji broj nastavnih sati
ako gledamo različita istraživanja, što europska što svjetska'',
kazala je Blaženka Divjak.
A primjer cjelodnevne nastave izgledao bi otprilike ovako:
Redovita obvezna nastava trajala bi od 8 do 12.30. Uslijedila bi
jednosatna pauza za ručak i boravak na svježem zraku, a od
13.30 do 15 sati učenici bi pohađali obvezni izborni program
poput dopunske i dodatne nastave ili izvannastavnih aktivnosti.
Od 15 do 17 sati na rasporedu bi po želji i mogućnosti bio
organiziran neobvezni program, odnosno aktivnosti izvan školskog
kurikuluma poput glazbene škole ili sportskog društva u školi ili
izvan nje.
Plan za primjenu ovog programa, u koji bi se uložilo najmanje 600
milijuna eura, u svim školama trebao bi se usvojiti do 2027. A
ministrica tvrdi kako će predložiti i uvođenje cjelodnevne
nastave i za prva dva razreda srednje škole, koja bi tada bila
obvezna za sve.