CRNA KUTIJA U AUTIMA /

Od sljedeće godine vozila dobivaju novi dodatak: Bilježit će 41 parametar i pomagati pri nesrećama

Image

Od 2022. sva nova vozila u EU morat će imati crnu kutiju, a od 2024. i sva vozila koja se prvi put registriraju

21.6.2021.
9:03
VOYO logo

U posljednjih nekoliko godina zabilježen je trend smanjenja broja prometnih nesreća, pa tako i poginulih te ozlijeđenih. No, ovogodišnji podaci su ponovno alarmantni, jer je u prvih pet mjeseci na domaćim cestama poginula 91 osoba. Pritom Hrvatska nije iznimka u Europskoj uniji, koja će sljedeće godine pokušati doskočiti tome promjenom koja će utjecati na sve vozače, ali i na automobilsku industriju.

Naime, od 2022. će u svim novim automobilima u EU biti obvezna crna kutija, a od 2024. će je morati imati sva vozila koja se prvi put registriraju. Crna kutija u automobilima funkcionirat će slično onoj u zrakoplovima; do najsitnijeg detalja će bilježiti sve što se događalo u sekundama prije nesreće, a istražiteljima će na raspolaganju biti čak 41 parametar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
DETALJI TRAGIČNE NESREĆE /

Bivši nogometaš Sudec prešao je na drugu stranu ceste, udario u betonski stup i poginuo na mjestu

Image
DETALJI TRAGIČNE NESREĆE /

Bivši nogometaš Sudec prešao je na drugu stranu ceste, udario u betonski stup i poginuo na mjestu

“Da dobijemo informaciju o brzini kretanja vozila pet sekundi prije sudara, o načinu ponašanja vozača, je li kočio, je li imao manipulacije kolom upravljača i u kojem postotku, koliki je bio broj okretaja vozila itd”, objasnio je za HRTŽeljko Šarić, voditelj Laboratorija za prometno-tehnička vještačenja Fakulteta prometnih znanosti.

Točnije utvrđivanje uzroka

No, to i nije neka novost, jer je već imaju neka vozila novijeg datuma. Ona se najčešće nalazi u modulu zračnog jastuka između vozačeva i suvozačeva sjedala. Stručnjaci ističu da je nužno pronaći modele za sprječavanje prometnih nesreća te pomoći istražiteljima da utvrde točan ili djelomično točniji uzrok nesreća u odnosu na današnje metode.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Prije toga, potrebno je urediti zakonodavni okvir. Iskustvo SAD-a kaže da korištenje uređaja pozitivno utječe na sigurnost u prometu, jer su vozači puno discipliniraniji”, kaže Šarić.

Brzina odnosi živote

Najčešći uzrok nesreća je neprilagođena brzina. Od siječnja do svibnja ove godine zbog nje su poginule 42 osobe.

“Stradavanje u prometu je nepotrebno stradavanje, međutim svaki pojedinac mora razmisliti prije nego što sjedne u vozilo jesu li mu određene rizične situacije u koje se upušta nužne”, upozorava Josip Mataija, voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa u MUP-u.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo