Putnici i putnice koji koriste usluge Hrvatske željeznice od danas ostvaruju pravo na naknadu za kašnjenje od 60 do 119 minuta.
Naknada im se isplaćuje u visini od 25 posto cijene karte, a rok za isplatu naknade je mjesec dana od podnošenja zahtjeva.
Umjesto naknade za kašnjenje putnik ili putnica može odabrati vaučer za putovanje u vrijednosti naknade, priopćili su iz HŽ Putničkog prijevoza.
Od danas na snagu u cijelosti stupa Uredba Europskog parlamenta i Vijeća o pravima i obvezama putnika u željezničkom prometu. Prema njemu, putnici i putnice ostvaruju pravo na naknadu za kašnjenje od 60 do 119 minuta kada im se isplaćuje naknada u visini od 25 posto cijene karte dok za ona dulja od 120 minuta kašnjenja slijedi isplata u visini 50 posto cijene karte.
Da bi ostvarili ovo pravo, putnici trebaju priložiti originalnu kartu koju je ovjerio vlakopratitelj u vlaku ili blagajnik, a zahtjev i tako ovjerenu kartu poslati poštom na adresu: HŽ Putnički prijevoz, Prodaja i marketing, Strojarska cesta 11, 10 000 Zagreb.
Isplata naknade se ne odnosi na subvencionirane karte, kao i
one koje su prodali drugi željeznički prijevoznici te karte
željezničkih radnika za odlazak na posao ili službeno
putovanje.
Naknada za kašnjenje se isplaćuje u roku od mjesec dana od
podnošenja zahtjeva za ostvarivanje prava putnika.
Naknada za kašnjenje koja iznosi manje od četiri eura (u kunskoj protuvrijednosti) neće biti isplaćena, a zahtjev za ostvarivanje prava putnik može preuzeti na stranicama HŽ Putničkog prijevoza.