Njihova analiza, koju RTL objavljuje zbog sigurnosti vozača - pokazala je da na cestu svakog trenutka zbog dotrajalosti može pasti 46 stupova kod čvora Jankomir, 47 kod Lučkog, 18 kod Buzina, i 27 kod odmorišta Plitvice. Stručnjaci kažu – unutarnje hrđanje stupova posljedica je očitog nemara u održavanju.
Korozija je izuzetno opasna
"Ta korozija je izuzetno opasna jer je teško je uočiti izvana, a većinom nastaje zbog propusta u montaži, pa se stupovi pune vodom i zbog toga nastaje brza i pojačana korozija. Naravno da je bio problem nadzora, stupovi se moraju kontrolirati i mora se znati pune li se ti stupovi vodom ili ne", izjavio je Goran Husinec, stalni sudski vještak.
Stupovi se pregledavaju jednom na godinu
U HAC-ovoj tvrtki zaduženoj za održavanje kažu da se svi stupovi cestovne rasvjete redovito pregledavaju jednom na godinu, a da je to učinjeno i s onim kod Okučana.
Problem predmetnog stupa je unutarnja korozija, koju nije moguće detektirati tijekom redovnog pregleda propisanog Standardom redovnog održavanja autocesta. U konkretnom slučaju radi se o stupovima cestovne rasvjete koji su stari oko 30 godina te ih je bilo potrebno zamijeniti već prije nekoliko godina. Dio stupova je već zamijenjen.