Nedavno, točnije 28. lipnja, izabrano je najbolje arhitektonsko rješenje za gradnju terminala za kruzere u Gružu. To je rad austrijskog arhitekta Alfreda Michaela Schludera, koji je odmah podigao puno prašine. Naime, dio arhitekata koji je sudjelovao na natječaju smatra da je rad Schludera gotovo identičan s idejnim rješenjem koje je izradio Konzorcij tvrtki Kamgrad i Bouygues Batiment International u rujnu 2015. godine, a koje je Ministarstvo zaštite okoliša i prirode objavilo na portalu, 11. ožujka 2016. godine, dakle 40 dana prije početka Natječaja kao dio Elaborata zaštite okoliša za Novi terminal za kruzere i trgovački centar u Dubrovniku (čitavo priopćenje arhitekata možete pročitati ovdje). Arhitekti s kojima je razgovarao Dubrovački dnevnik tvrde da je najvjerojatnije čitav natječaj namješten.
- Ima više indicija da je sve unaprijed dogovoreno – reklo je više arhitekata koji su sudjelovali na natječaju, a koji su željeli ostati anonimni – Prvo, ocjenjivački sud odluku je donio jako brzo što je gotovo nemoguće u tako kratkom vremenu s dvadeset kompleksnih radova koji su pristigli na natječaju.
FOTO: Pobjednički rad, arhitekt Alfred Michael Schluder
Rok za predaju radova bio je 21. lipnja u 13 sati, a već navečer 28. lipnja Slobodna Dalmacija na svome portalu je objavila da je odlučeno koji je pobjednički rad. Zanimljivo, to je onaj poznati tjedan koji ima čak dva nacionalna praznika plus nedjelja, što znači da je Ocjenjivački sud na čelu s predsjednikom arhitektom Brankom Kinclom za samo četiri dana donio odluku koja će zauvijek promijeniti arhitektonsko-urbanistički izgled luke Gruž. Kincla smo pitali kako je moguće da je pobijedio rad, koji je gotovo isti onome koji je postojao otprije raspisivanja natječaja, te smo ga pitali da prokomentira tvrdnje arhitekata koji su sudjelovali na natječaju, da je vjerojatno namješten.
-Vaša pitanja ne omogućavaju mi odgovore kojima bi cjelovito obuhvatio problematiku natječaja u našoj sredini uključujući arhitektonske i urbanističke natječaje. Uvjeravam Vas da je područje natječaja bremenito klijentelizmom, povezivanjem u interesne grupe, ujecajem politike, managementa različitih razina itd. Analiza temeljena na argumentima koje najšire zadiru u sva područja stručnog i društveno-političkog djelovanja, pri čemu i arhitekti snose dio svoje odgovornosti, dala bi odgovore na sva pitanja vezana za ovaj i niz drugih sličnih natječaja i izbora nagrađenih autora/radova. U tom smislu trebalo bi argumentirano razgovarati i o ovom natječaju - kazao je Kincl.
Cijelu priču pročitajte na portalu Dubrovački dnevnik.