SPOMINJU I ČUVENU KUGLICU SLADOLEDA / Njemački turistički portal do tančina analizirao cijene na Jadranu i zaključio: 'Preskupo!'

Image
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

'I domaći i turisti prvo se moraju naviknuti na poskupljenja. Turisti Hrvatsku više ne doživljavaju kao jeftinu destinaciju za odmor te će tražiti jeftiniju alternativu', piše njemački portal Kroati

12.8.2023.
22:04
Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
VOYO logo

Ovoga ljeta u zemljama iz kojih u Hrvatsku tradicionalno stiže najviše turista, naveliko se bruji o velikom rastu cijena na Jadranu. Novi list piše da je njemački portal za buking Kroati.de napravio analizu cijena u Hrvatskoj, kao i anketu u kojoj je čak 81 posto ispitanika kazalo da je Hrvatska postala skupa destinacija.

Prema tom portalu, cijene u Hrvatskoj rastu već duže vrijeme, a tome se ne nazire kraj. Njemački turisti koji ljetuju u Hrvatskoj začuđeni su, a neki i iznervirani tim rastom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
PA KAKO I NE BISMO BILI BIJESNI? /

Hrvatska je po rastu cijena peta najgora u Europi! Na policama je bio 20 posto veći od rasta proizvođačkih cijena

Image
PA KAKO I NE BISMO BILI BIJESNI? /

Hrvatska je po rastu cijena peta najgora u Europi! Na policama je bio 20 posto veći od rasta proizvođačkih cijena

'Ne nazire se kraj rastu cijena'

''Cijene namirnica, usluga i sličnog rastu već mjesecima, bez vidljivog kraja tom rastu. Političari poriču da je za to krivo uvođenje eura, a ako se bolje pogleda, postoji zapravo nekoliko čimbenika koji su pridonijeli ovakvom razvoju događaja'', piše portal Kroati.de.

Pa navode kako se hrvatsko gospodarstvo i dalje bori s energetskom krizom i inflacijom, što je neizbježno dovelo do ukupnog povećanja cijena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Dodatni prijelaz valute na euro 1. siječnja 2023. stoga je došao u najgorem mogućem trenutku. Međutim, hrvatska vlada radi na razvoju strategija za rješavanje ovih izazova i osiguranje gospodarske i cjenovne stabilnosti'', pišu.

Pet glavnih primjedbi njemačkih turista

Isti portal pobrojao je i pet glavnih primjedbi njemačkih turista. Kažu da su brojni iznajmljivači apartmana znatno su povećali cijene smještaja. Također, da je vrtoglavi skok cijena doveo do bujice otkazivanja rezervacija. Mnoge namirnice daleko su skuplje nego u Njemačkoj ili Austriji, a osobito povrće. Nadalje, troškovi ručka ili večere porasli su i za 20 posto, a cijene kave i drugih napitaka porasle su za 25 posto. I na kraju kažu da je uvođenje eura dovelo do nezakonitih prilagodbi cijena u ugostiteljstvu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Prelazak s hrvatske kune na euro iskorišten je kao dodatna prilika za povećanje cijena, u nekim slučajevima i do 50 posto više u odnosu na prethodnu godinu, bez primjetnog poboljšanja usluge. Ova nagla korekcija cijena izazvala je opravdano negodovanje mnogih turista. Iako su u prvim mjesecima 2023. rezervacije za vrhunac sezone bile dobre, vrtoglavi skok cijena doveo je do bujice otkazivanja'', piše njemački portal.

Najviše šokirani skupoćom povrća

Cijene su, kažu, jako porasle i u hrvatskim supermarketima. Navode da su prosječne cijene u pekarnicama porasle oko 15 posto, dok su u maloprodaji proizvodi poput mlijeka, pilećeg mesa i piva u prosjeku poskupjeli za oko 17 posto. Osobito je, kažu, primjetan porast cijena povrća. Kelj je poskupio 188 posto, crveni luk 95 posto, limun 90 posto, naranče 89 posto, jabuke 86 posto, a mrkva 80 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što se tiče poskupljenja u ugostiteljstvu, razlozi su složeni, jer osim ulaganja u infrastrukturu, odlučujuću ulogu imaju i rast cijena sirovina, poskupljenja hrane i inflacija. Dodaju i da je uvođenje eura dovelo i do izoliranih slučajeva nezakonitih prilagodbi cijena od strane ugostitelja.

'Prognoze ne izgledaju dobro'

Navodeći konkretne primjere nerazmjernog povećanja cijena i proizvoljnog određivanja istih, ističu kuglicu sladoleda za 5 eura u Dubrovniku, hamburgera za 22 eura u Rovinju ili Aperol Spritza od 0,1 litre za 11 eura u Šibeniku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''I domaći i turisti prvo se moraju naviknuti na poskupljenja. Turisti Hrvatsku više ne doživljavaju kao jeftinu destinaciju za odmor te će tražiti jeftiniju alternativu. Naravno, Hrvatska je i dalje atraktivna, ali u vrijeme inflacije, cijene igraju presudnu ulogu. Prognoze za budućnost po našem mišljenju ne izgledaju dobro, ali unatoč velikim poskupljenjima ostajemo optimisti jer volimo Hrvatsku'', zaključuju na njemačkom portalu Kroati.de.

POGLEDAJTE VIDEO: Zbog visokih cijena hrvatski ugostitelji strahuju, a Turistička zajednica puna pozitive

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo