Protekla školska godina bila je po mnogočemu specifična i neuobičajena. Više od mjesec dana učitelji i nastavnici su štrajkali, zbog čega je bila prekinuta nastava. Potom se dogodio potres u Zagrebu i epidemija koronavirusa, zbog kojeg je ubrzana digitalizacija školstva, pa se krenulo u nastavu na daljinu. No, malo je poznato i da su se pedagoške mjere ove godine dijelile šakom i kapom.
Ruše se negativni rekordi
Iako su u školskim klupama ukupno boravili svega nešto više od tri mjeseca, više od 3500 učenika dobilo je lošu ocjenu iz vladanja, osnovnoškolcima je izrečeno više od 5000 opomena ukora i strogih ukora, a srednjoškolcima čak više od 10.000. Ne valja zaboraviti ni da su 204 srednjoškolca isključena s nastave, doznaje HRT.
"Vjerojatno su to repovi iz prvog polugodišta i tada su učenici dobili neki ukor i u drugom polugodištu nisu se više niti uključivali u neki rad", smatra Dubravka Miljković s Učiteljskog fakulteta u Zagrebu i dodaje kako je trebalo pokazati malo više empatije, jer je to bila nova situacija u školstvu i svi su se snalazili na svoj način. "Možda su svi pogubili konce, ovo su bile izvanredne okolnosti nitko učitelje nije educirao da se nose s takvim okolnostima."
Nitko nije educirao učenike
No, nitko nije educirao ni učenike, pogotovo ne one koji su loši iz vladanja. S takvom ocjenom, primjerice, osmaši ne mogu dobiti smještaj u učeničkom domu. Jedna je škola rekorder po lošim ocjenama iz vladanja, čak 47 učenika ju je dobilo. Roditelji su se žalili Ministarstvu znanosti i obrazovanja, koje je reagiralo.
"Na temelju prijave roditelja učenika u kojoj se žale na ocjene iz vladanja, Služba prosvjetne inspekcije područna jedinica u Rijeci pokrenula je inspekcijski postupak po službenoj dužnosti, a vezano uz ocjene iz vladanja na kraju nastavne godine", priopćili su iz Ministarstva te naglasili da se nalaz očekuje do kraja tjedna.
"Je li na pomolu neki novi predmet - krizne situacije u školstvu? Već je na Učiteljskom fakultetu uvedeno nošenje sa stresom, kako upravljati sa stresom što je jako važno", poručila je Miljković.
Iako je i to važno, vjerojatno je važnije prije početka nove školske godine uspostaviti nova pravila, u skladu s novonastalom situacijom, kako bi se izbjeglo razbacivanje pedagoškim mjerama.