Ako ste mislili da je u Hrvatskoj samo teško pronaći posao, prevarili ste se jer jednako je teško naći kvalitetnog radnika.
Trendovi u ljudskim resursima mijenjaju se pa poslodavcima više nije dovoljno samo objaviti oglas i čekati mnoštvo životopisa, već se moderni poslodavci sve više pretvaraju u lovce na talente.
Kao pčele u košnici, više od 350 ljudi radi u zagrebačkom sjedištu ove švedske kompanije koja proizvodi high-tech uređaje za ljepotu. Sve njih zaposlili su u samo tri godine, a čak 50-ero stranci su iz cijelog svijeta.
Da bi ih privukli, morali su se pomučiti, a da to rade dobro potvrđuje i titula najboljeg poslodavca 2017.
"Dosta je specifično s obzirom na to da moramo na neki način prodati Hrvatsku kao divno mjesto za život. Međutim, naš tim nudi razno razne benefite i postoje razno razni načini na koje im pokušavamo prikazati kako je to raditi kod nas", kaže Tanja Đokić, voditeljica korporativnih komunikacija.
Tvrtke koje su stare kadrovske službe zamijenile digitaliziranim ljudskim rersursima do kandidata najčešće dolaze preko LinkedIna, društvenih mreža, ali i raznih novih alata. U Foreu su, primjerice, više od polovine ljudi zaposlili preko aplikacije Talentlyft.
"Poslodavcima omogućava da na brži, jednostavniji, produktivniji način pronađu ljude, privuku ih u svoje tvrtke i na kraju i zaposle", Kristina Martić, Talentlyft.
Koriste je vodeće tvrtke u Hrvatskoj, ali i 20 drugih zemalja. Nema više mnoštva mailova sa životopisima, sve je na jednom mjestu, što štedi i vrijeme.
"Svaki naš korisnik automatski dobiva ovo što mi nazivamo stranicom karijera. Kada se oni prijave na posao, naš korisnik, klijent, dobiva njihov životopis u ovom obliku. Može ga pregledavati, ocjenjivati, komunicirati sa svojim kolegama iz tima, kontaktirati s kandidatims, rasporediti mitinge."
"Mi danas pričamo o milenijacima i mlađim generacijama koje su potpuno drugačije od radne snage koja je bila prije 10 godina. Ti kandidati koriste nove tehnologije, stalno su na internetu, čitaju o poslodavcima na interentu, uspoređuju ih, na društvenim mrežama su i očekuju da tamo mogu naći informacije o poslodavcima", dodaje Martić.
A poslodavci se tomu moraju prilagoditi ako ne žele da ih pregazi vrijeme. Kako bi bili ukorak s vremenom mladi ljudi poput ovih informirat će se na Digital Shapersima.