U padu žičare kod talijanskog jezera Maggiore smrtno je stradalo 14 osoba, a jedno od dvoje teško ozlijeđene djece sinoć je preminulo u bolnici.
Nesreća se dogodila dok se žičara uspinjala, a kabina je pala s visine od 20 metara. Također, žičara je obnovljena prije pet godina, a radovi su stajali gotovo 4,5 milijuna eura.
Nakon strašne tragedije u Italiji, postavlja se pitanje može li se isto dogoditi i sljemenskoj žičari. Talijanska žičara je dvoužadna - jedno uže je nosivo, a drugo je vučno i upravo to vučno je i puklo. Sljemenska žičara razlikuje se od talijanske jer se na njoj nalazi samo jedno uže.
"Znači jedno uže ima i nosivu i vučnu ulogu i s obzirom na dimenzije taj se broj množi s od šest do deset, znači ona bi trebale podnijeti znatno veća opterećenja od onih stvarnih koje će podnijeti. A ima i dvije kočnice, jedna je radna kočnica, druga je sigurnosna koja će svakako zaustaviti žičaru ako dođe do bilo kakve havarije", rekao je izvanredni profesor na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu Mladen Nikšić za RTL Danas.
Sigurnosni mehanizmi ne bi trebali biti problem
Obje žičare, i sljemenska i talijanska, imaju sigurnosne mehanizme, a istraga će pokazati zbog čega su isti zakazali. Nikšić smatra da sigurnosni mehanizmi na Sljemenu ne bi trebali biti problem. "Ove su gondole za deset osoba, one su bile dosta veće, za 35, i doista mislim da se nikad ne bi trebala dogoditi takva nesreća na sljemenskoj žičari", tvrdi Nikšić.
Svejedno, sigurnost ionako nije razlog zbog kojeg sljemenska žičara još uvijek nije puštena u pogon. Uporabne dozvole nema zbog buke, a na žičari još uvijek nema bukobrana. Grad smatra da oni nisu ni potrebni s obzirom na to da žičara spada u prometnu infrastrukturu zbog čega smije proizvoditi buku, a državni inspektorat tvrdi da je riječ o stambenoj infrastrukturi za koju je grad prije dvije godine zatražio građevinsku dozvolu.