SKUPLJI I OD PELJEŠKOG MOSTA /

Najveći infrastrukturni projekt u Hrvatskoj: U 2024. vlakom do Mađarske brzinom od 160 km na sat!

Image
Foto: Ivica Galovic/PIXSELL

Trenutačno je to najveći infrastrukturni projekt u Hrvatskoj financiran novcem Europske unije, vrijedan oko 350 milijuna eura, skuplji i od Pelješkog mosta

13.3.2023.
11:08
Ivica Galovic/PIXSELL
VOYO logo

Četrdesetak turskih radnika napustilo je nakon potresa u Turskoj gradilište pruge Križevci - Koprivnica - granica s Mađarskom na kojem su radili na rekonstrukciji postojećeg i gradnji drugog kolosijeka kojim će se od 2024. voziti 160 kilometara na sat, piše u ponedjeljak Večernji list.

Trenutačno je to najveći infrastrukturni projekt u Hrvatskoj financiran novcem Europske unije, vrijedan oko 350 milijuna eura, skuplji i od Pelješkog mosta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
PREGOVORI SU PRI KRAJU: /

Uskoro starta izravna željeznička veza Prag-Rijeka, s uslogom internetske veze

Image
PREGOVORI SU PRI KRAJU: /

Uskoro starta izravna željeznička veza Prag-Rijeka, s uslogom internetske veze

Drastičan porast cijena

Izvođač radova je turska kompanija Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S., a kako je u Turskoj na prometnoj infrastrukturi, plinovodima i industrijskim pogonima u potresu nastala velika materijalna šteta, Cengiz Holding uključio se u spašavanje i sanaciju, pa je dio radnika napustio gradilište u Podravini i otputovao u Tursku.

To će u određenoj mjeri utjecati na dinamiku radova. Na projektu je ostalo raditi 240 radnika, uz tehničko i ostalo prateće osoblje, kažu u HŽ Infrastrukturi. No, najveći je izazov drastičan porast cijena jer je ubrzo nakon sklapanja ugovora o izvođenju radova u ožujku 2020. proglašena pandemija koronavirusa, što je dovelo do poremećaja na tržištu, a nakon napada Rusije na Ukrajinu dodatno su porasle cijene energenata i materijala.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Do kraja godine gotovo 60 posto radova

Željeznički sektor najviše je pogodio rast cijena čelika, armature, betona, hidroizolacija, odnosno armiranobetonskih radova, gradnje nasipa i zaštitnoga sloja te nabave tračnica, pragova, tucanika i drugog, pojašnjavaju u HŽ Infrastrukturi.

Unatoč teškoćama, očekuje se da će se do kraja ove godine završiti oko 60 posto radova u Podravini, uključujući sve nadvožnjake i podvožnjake, većinu mostova, dva vijadukta, prijelaz za divlje životinje Kloštar Vojakovački i galeriju Velika Mučna, piše novinar Večernjeg lista Ivica Beti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo