poruka za početak škole /

Nadbiskup Hranić: 'Vjeronauk u školi postaje jedinom ozaom susreta učenika s Bogom'

Image
Foto: Patrik Macek/PIXSELL

'Vjeronauk u školi, zajedno sa župnom katehezom, želi govoriti o ljepoti čovjeka i njegova dostojanstva', smatra Hranić

22.8.2018.
15:56
Patrik Macek/PIXSELL
VOYO logo

Predsjednik Vijeća HBK za katehizaciju i novu evangelizaciju đakovačko-osječki nadbiskup mons. Đuro Hranić uputio je u srijedu poruku na početku školske, u kojoj ističe kako funkcionalni pristup obrazovanju ne postavlja pitanje o cilju i smislu života i o tome komu on pripada, niti o svrsi učenikovih nastojanja i rada. 

"Funkcionalni pristup obrazovanju i vjera u mjerljivost takva obrazovnoga procesa, božanstvo je neoliberalnoga mita", naglasio je mons. Hranić. Kaže kako taj mit, premda stavlja učenika u središte procesa, ne postavlja pitanje o cilju i smislu njegova života, o tome komu on pripada te o svrsi njegovih nastojanja i rada.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dok suvremena škola želi stvoriti „kompetentnoga učenika", kaže nadbiskuš Hranjić, taj učenik kao da postaje nesposobnim „sve svoje povjerenje staviti u Boga te se svojim stvaralaštvom potvrđivati kao biće odnosa".

Smatra kako u takvu okruženju vjeronauk u školi postaje jedinom oazom mogućega susreta učenika sa svetim, odnosno s Bogom. "Vjeronauk u školi, zajedno sa župnom katehezom, želi govoriti o ljepoti čovjeka i njegova dostojanstva", napominje i dodaje kako Crkva želi da učenici i vjernici zavole ono što jesu. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Želja nam je, ističe mons. Hranić, da svatko od nas upre svoj pogled i srce u Onoga koji nam daje istinu, koji dopušta da kao ljudi intenzivno živimo te koji nam ne brani biti velikima. Jer gdje je Bog velik i čovjek smije biti velik, poručio je predsjednik Vijeća HBK za katehizaciju i novu evangelizaciju na početku školske.

Crkva, poručuje nadbiskup, poziva sve - svećenike, vjernike, djecu, mlade i roditelje na ponovno otkrivanje istinskoga puta do Boga, do Boga Isusa Krista i živo otkrivanje poruke evanđelja. 

"Vjera ima moć preobražavati i mijenjati našu životnu stvarnost i darovati nam puninu života", napominje i ističe kako Crkva može puno toga učiniti putem vjeronauka u školi, ali ne može sve. 

Naglašava kako kršćanstvo nije samo „nešto jači humanizam i skladnije življenje u različitosti“  te poručuje da je kršćanstvo izbor, odluka i opredijeljenost, zapravo život.
 "Zbog svega toga potrebno je i nadalje aktivno osluškivati promjene unutar odgojno-obrazovnoga sustava u Hrvatskoj", napomenuo je mons. Hranić, zaključivši kako je istodobno potrebna i otvorenost promjenama koje donosi katehetski dokument.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Podsjeća kako Crkva preko vjeronaučnih sadržaja i poruke najnovijega katehetskoga dokumenta predstavlja riječ Božjega dara čovjeku. "Crkva je svjesna da u ovom trenutku škola ne nudi i ne daje cjeloviti odgovor na pitanje tko je zapravo učenik, a time ni odgovor na pitanje tko je doista čovjek", napominje nadbiskup i dodaje  kako procesi individualizacije i globalizacije ne dopuštaju zadirati u vrijednosni sustav učenika, njegovo tumačenje ili, pak, u njegovu preobrazbu. 

Na taj se način, poručuje nadbiskup, mladoga čovjeka čak iskorjenjuje iz 'zemlje' iz koje je izrastao. "Crkva želi izgraditi kuću 'na stijeni' u kojoj mjesto mogu naći svi koji vjeruju u Boga ili ga traže", ističe predsjednik predsjednika Vijeća HBK-a za katehizaciju i novu evangelizaciju te dodaje kako ne postoji cjeloviti identitet bez naše pripadnosti Božjem narodu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo