Od Komarne do Brijeste, most dug gotovo 2 i pol kilometra povezat
će hrvatski teritorij. Ono što je dugo bio samo san za četiri
dana postat će stvarnost.
Na spajanje Pelješkog čeka cijela država, ali najviše od njega
očekuju stanovnici juga zemlje. Dubrovačko-neretvansku županiju
više neće dijeliti granica, a uz cestovnu povezanost, očekuju
gospodarski pomak kao i veliki turistički napredak.
Ostalo je još samo 18 metara i 100 tona čelika koje će u noći sa srijede na četvrtak spojiti Pelješki most, a time i hrvatski teritorij. Tom trenutku svjedočit će i predsjednik Vlade, kao i ministar mora, prometa i infrastrukture i ostali brojni visoki uzvanici. Ovaj veliki događaj obilježit će se i vatrometom, koji su inače kineski radnici ispaljivali nakon svakog spajanja, no u noći s 28. na 29. najavili su pravi spektakl.
No, most će promijeniti način putovanja i stil života tek onda kada promet bude pušten. A što se sve očekuje za RTL danas govori načelnik općine Ston Vedran Antunica.
Pelješac je već tri godine najveće gradilište u Hrvatskoj, što ovaj kraj može očekivati kada se gradilište napokon zatvori?
Promjene su već nastupile samom izgradnjom Pelješkog mosta, a završetkom cesta i mosta mi sami nismo ni svjesni koliko će to značiti u gospodarskom i demografskom smislu i ne samo za općinu Ston nego za cijeli hrvatski jug.
Je li Ston već sada počeo razvijati neke turističke ponude?
Općina Ston obuhvaća skoro polovicu Pelješca. Imamo dvije turističke zone i nadam se da će vrlo brzo doći investitori i da će se turizam s izgradnjom Pelješkog mosta dići na veću razinu.
Ceste znače krvotok, gospodarski razvoj Pelješca je neupitan s ovakvog izgradnjom cesta on dobiva veće mogućnosti razvoja i izgradnje što mi nismo još sada svjesni.
Što se tiče demografske slike to je nešto što se ne može kratko
napraviti i ubrzati, ali određeni pomaci i pokazatelji upućuju da
demografska slika se oporavlja i ja vjerujem da s ovime ćemo
postići da Pelješac je ugodno i lijepo mjesto za
život.
U razgovoru s mještanima, brojni ne kriju zabrinutost
zbog Malostonskog zaljeva u kojem je završio sav materijal koji
se na mostu kidao. Planira li se čišćenje stonskog morskog
dna?
Nije palo ništa željeza u more, moram reći da su radovi bili izuzetno uredni. Tako da ne vidim nikakvo probleme tijekom izgradnje, a ja vjerujem da će to biti generator razvoja ne samo prometa nego embrij za školjkarstvo.