Brodovi čija se vrijednost broji u milijunima kuna, ali i oni čija je vrijednost, zbog njihove povijesti, nemjerljiva novcem - sve to na Rijeka Boat Showu, koji je do nedjelje smješten u riječkoj luci, gdje je predstavljeno šezdesetak brodova.
More je prigrlio drage goste, pramcima dodiruju obalu, a na njoj
svi koji vole brodove - pogledom traže najzanimljivije.
Najskuplja jahta na boat showu košta deset milijuna kuna. Duga je
20, široka pet i pol metara.
"Gosti ga jako vole, uglavnom ga ljudi koji imaju veću platežnu
moć uzimaju, vrijedi 15 tisuća eura za sedam dana, ljudi ga
uzimaju tjedan do dva dana uživaju kod nas na moru i potroše u
dva tjedna negdje oko 55 tisuća eura", rekao je Leo
Pavela, zapovjednik jahte.
Ova jahta košta oko šest milijuna kuna, a ljeto su na njoj
proveli brojni turisti. Iznajmljuje za četverodnevna
putovanja.
"Dnevni najam je dvije tisuće eura za jednu jahtu plus gorivo i
plus skiper. I koliko bi onda to ukupno bilo
dnevno? Inače ljudi idu do Cresa, tamo Valun i nazad i
to je 500 eura goriva i sto eura još skiper, šta dođe, dvije i
600 je dnevni najam", rekao je Vjekoslav
Vahtarić, direktor charter agencije.
A sada nešto posebno i neprocjenjivo. Barka s dva jarbola,
najstarija ljepotica.
"Po dokumentima je izgrađena 1895., u Poljanama, Poljane tu od
Opatije gore i odonda postoje dokumenti o tome. Ta barka je puno
puta preuređivana, uređivana", kaže Vjekoslav.
U vrijeme Austro-Ugarske takve su barke Liburnijom prevozile
turiste. Sama po sebi je povijesna, a na njoj motor koji je
također muzejski primjerak.
To je motor i se zove British segal, to su Englezi izmislili
prilikom iskrcavanja na Normandiju. Izmislili su te motore za
stavit na gumenjake, za od broda.
Rijeka boat show, prepun zanimljivosti, ali i brodova koji
su u Hrvatskoj predstavljeni prvi put. Poput ovog talijanskog
gumenjaka.
"Brod je evo stigao, danas smo ga doveli iz Napulja, nova je
firma relativno, niti dvije godine da postoje. Talijani su
općenito poznati po vrhunskoj kvaliteti izgradnje brodova,
pogotovo gumenjaka", rekao je skiper Dan
Martinčević.
Riječka luka do nedjelje ostaje okićena posebnim brodovima - od
premijera, preko luksuza, do povijesnih primjeraka.
Mogu li si prosječni Hrvati ovo priuštiti?
Na sajmu je bila Ida Balen.
Ida, vidjeli smo najskuplje primjerke. Ima li onih koje su prosječan Hrvat može priuštiti?
Sigurno ima i povoljnijih brodova. O jeftinijoj kategoriji ima 60 tisuća kuna, to je hrvatska proizvodnja. Direktor sajma Ivan Črnjarić nam je pokazao i neke nižih cijena.
"Radi se o hrvatskoj proizvodnji, snažna je i kvalitetna. Vidimo Barakuda gumenjak, 150 tisuća kuna košta, za ovakav brod to nije mnogo. Proizvideno je više od 1000 komada, može se mjeriti sa svjetskim primjercima. "
Rastu i cjene brodova, kupuju li Hrvati brodove?
"Cijene brodova za 20 posto su porasle, u Hrvatskoj. Ljudi kupuju, nautika je eksplodirala u koroni, prodaje se dobro. Najviše do 10 metara, mala hrvatska brodogradnja se jako dobro prodaje. Živi se od toga jako dobro. Imamo u Hrvatskoj kupce koji si mogu priuštiti ove brodove do 10 milijuna kuna. Istaknuo bih na Showu hrvatsku brodogradnju, dvije hrvatske premijere gumenjaka, sajam traje do nedjelje".