Na prvom od 11 preostalih kilometara punom parom se radi na autoputu prema Banovini. Šuma koja je godinama stajala je pokrčena, a kamioni i strojevi mjesecima rade svakodnevno. U tijeku su radovi na četiri od 6 putnih prijelaza.
Trenutačno se dovršava nasip, u tijeku su pripremi radovi za izgradnju nadvožnjaka, a kada se dovrši autocesta, od Zagreba do Siska stizat će se za pola sata.
Na ulasku u grad, gradi se i novi most preko Odre, a koji će s autocestom biti povezan pristupnim cestama. Siščani, među kojima je 1624 nezaposlenih, nadaju da će brza povezanost s glavnim gradom oživjeti gospodarstvo.
"Znate da je Zagreb centar Hrvatske, tako da lakše je iz Siska putovati u Zagreb, neki će se možda nazad doseliti u Sisak tko je otišao, tako da u svakom slučaju lakši život", kazao je Bartol Begić iz Siska.
"To vam je slučaj Zagreba i Ivanje Reke i tu ovoga kako se zove na početku, od Sesveta i Dubrave, čim je autoput prošao, sve firme dolaze", kazao je Zlatko Kraljić iz Siska.
U planu je i izgradnja novog čvora prema Petrinji.
"Taj projekt je u fazi izmjene prostorno planske dokumentacije, izrađeno je idejno rješenje i očekuje se po dobivanju svih dozvola, izrade glavnog projekta raspisivanje ili nove nabave ili će ovaj izvođač kroz postojeći ugovor to", kazao je Josip Draženović, HAC-ov koordinator izgradnje na dionici Lekenik-Sisak.
Time neće biti zakinut dio Banovine, koji je najteže stradao u potresu i gdje posla također nedostaje.
"Ja bih molio nekako da sam tu glavni, ljude, privatnike, dođite ovdje dat ću vam komade zemlje, zemlje ima u izobilju, pokrenite pogone, plaćajte minimalne poreze", govori Marko Vuić iz Petrinje.
"Možda dođe nekakva nova proizvodnja, prerada, industrija, nešto se možda pokrene ovaj grad. Imali smo puno tvornica, sad ih nažalost ostalo, Gavrilović s jako malo ljudi", priča Marija Silaj iz Petrinje.
Izgradnja 42 kilometra duge ceste počela je još 2006. Na ovaj dio, koji stoji oko 300 milijuna kuna najduže se čekalo. Rok izgradnje je 24 mjeseca, trebala bi biti gotova 2024., izborne godine.